یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی می‌خواهند مشروعیت انتخابات روسیه را زیر سوال ببرند.

پیروز انتخابات روسیه پوتین استشعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در روسیه، اظهار کرد: نظرسنجی‌های  مختلف نشان می‌دهد محبوبیت پوتین بسیار بالای 70درصد است  و می‌توان گفت چنین محبوبیتی برای یک رهبر سیاسی بی سابقه است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: در نظرسنجی‌های صورت گرفته برای انتخابات نیز پوتین با داشتن 65درصد آرا نسبت از رقبای خود پیشی گرفته‌است، بنابراین اگر اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ ندهد ولادیمیر پوتین  همچنان در مسند ریاست جمهوری روسیه باقی خواهد ماند بدون اینکه سایر  رقبا تهدیدی جدی برای وی تلقی شوند.

وی ادامه داد: آمریکا نمی‌تواند دخالت جدی در انتخابات روسیه داشته باشد در حالی که واشنگتن تمایل دارد از رقبای پوتین در این انتخابات حمایت کند و برخی از آنها را در برابر وی برجسته کند. 

بهمن گفت: آمریکایی‌ها کاملا بر محبوبیت رئیس جمهور کنونی روسیه واقف هستند بنابراین هرگونه حمایت از طرف‌های مقابل نمی‌تواند تاثیر  چندانی در نتیجه انتخابات داشته باشد.

وی تصریح کرد:کاری که آمریکا و کشورهای اروپایی خواهند کرد این است که  مشروعیت انتخابات روسیه را زیر سوال ببرند. 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه فضاسازی رسانه‌ای در روزهای نزدیک به انتخابات، افزایش چشم گیری پیدا کرده است، تاکید کرد: انتخاب پوتین برای بار چهارم به عنوان رئیس جمهور روسیه نقطه سیبلی است که کشورهای غربی برای  زیر سوال بردن آن تمرکز کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای بعد از انتخابات نیز کشورهای غربی از تحرکات درون روسیه حمایت خواهند کرد و به دنبال اغتشاشات خیابانی در این کشور هستند.  

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار