کاشانی: قهرمانی پرسپولیس مهم نیست! /باید از تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس معتقد است که فقط قهرمانی این تیم مهم نیست و باید اهداف دیگری را سرخپوشان دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفرکاشانی 3 فرودین ماه 1323 در تهران به دنیا آمد. کاشانی فوتبالش را از باشگاه شاهین تهران آغاز کرد و پس از انحلال آن در سال 1346 به تیم پرسپولیس پیوست. او تا پایان دوران ورزشی خود در پرسپولیس باقی ماند.

کاشانی از سال 47 تا 53 عضو تیم ملی بوده است و 38 بازی با لباس تیم ملی انجام داد. او  کارمند وزارت امور خارجه و کاردار و سر کنسول ایران در کشورهای انگلستان، آلمان، سوریه و امارات بوده است. در حال حاضر کاشانی مدیرعامل باشگاه شاهین و رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است.

گپ و گفت: عیدانه با جعفر کاشانی

با فرا رسیدن سال نو  گفتگوی عیدانه با کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

سال 96 چطور بود؟

همه سال ها خوبند و عملکرد افراد در طول سال اهمیت دارد که با رفتار و کردار خود تاریخ ساز شوند.

بهترین و بدترین اتفاق  در سال 96 برای شما چیست؟

اینکه بتوانم دلی را شاد کنم برایم یک دنیا ارزش دارد و این بهترین اتفاق زندگی ام است. کار بد آغاز ناهنجاری های اجتماعی است و امیدوارم اتفاق بد برای مردم کشورمان رخ ندهد.

مشکلات ورزش چگونه حل می شود؟

زمانی  چالش های  ورزش و باشگاه های فوتبال کشورمان  حل می شود که به بخش خصوصی واگذار شود. نخبگان ورزشی در باشگاه ها متمرکز شوند و از آنها در جهت پویایی فرهنگ استفاده کنیم. همچنین طرح های ملی در بخش خصوصی شکل بگیرد تا  ورزش کشورمان به خصوص فوتبال  به جایگاه واقعی خود برسد. ورزش فقط مقوله تفریح نیست و می توانیم از لحاظ اقتصادی نیز درآمد زایی کنیم.

چرا باشگاه های پرسپولیس و استقلال در این چند سال به بخش خصوصی واگذار نشدند؟

خصوصی سازی با همت و حمایت مسئولان کشورمان تحقق می یابد. برای واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی می توانند از وجاهت پیشکسوتان و هواداران استفاده کنند. آنها می توانند به کمک باشگاه ها بیایند تا خصوصی سازی صورت بگیرد.

درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس به شرکت پیشکسوتان چه نظری دارید؟

معتقدم باشگاه پرسپولیس پتانسیل زیادی دارد که با پیشکسوتان و هواداران ارتباط خوبی برقرار کند. هواداران سرمایه دار باشگاه شوند و پیشکسوتان هم مدیریت را برعهده بگیرند.

باشگاه مدنظر شما چه زمانی شکل می گیرد؟

من آرزویم این است که روزی پرسپولیس تبدیل به باشگاه شود و مسئولان باید در ایجاد باشگاه حمایت لازم را کنند. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تلاش زیادی انجام می دهد تا سطح فرهنگی باشگاه ها بالا برود. گرشاسبی هم پیگیر این موضوع است که در آینده باشگاه به وجود آید. من قصد داشتم باشگاه شاهین را بسازم اما خودخواهی برخی از افراد مانع این امر شد.

گپ و گفت: عیدانه با جعفر کاشانی

اولین عیدی را از چه کسی گرفتید؟

بچه که بودم یک ریال از پدرم عیدی گرفتم که خیلی خوشحال شدم.

قشنگ ترین سنت عید از نظر شما چیست؟

همه ایام عید خاطره انگیز است و بهار فصل جوانی و شکوفایی طبیعت است.

بهترین و بدترین خاطره از ایام عید چیست؟

کسب تجربه لذت بخش است و از دست رفتن عزیزان هم بدترین خاطره ام از عید است.

درباره آرزوی دست نیافتنی خود مبنی بر رسیدن 2 تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا بگویید؟

امکانات لازم در ورزش کشورمان وجود دارد و می توانیم شاهد برگزاری مسابقات جهانی در کشورمان باشیم. همچنین آرزو داشتن عیب نیست و دلم می خواهد در همه رشته های ورزشی به جز پینگ پنگ  سرآمد باشیم. اکثر قهرمانان رشته پینگ پنگ اهل کشور چین هستند و ما نمی توانیم در این رشته قهرمان شویم.

درباره عملکرد پرسپولیس و قهرمانی زود هنگام این تیم در لیگ برتر بگویید؟

قهرمانی مهم نیست و اینکه به چه اهدافی رسیدیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پرسپولیس باید روز به روز بهتر شود و شرایط لازم برای مدیریت این باشگاه فراهم شود. بازیکنان ما باید بدانند چه پیراهنی را بر تن می کنند و برای رشد و شکوفایی باشگاه سعی و تلاش کنند.

چه نمره ای به ورزش و باشگاه پرسپولیس در سال 96 می دهید؟

براساس عملکردها نمره می دهند و  ورزش کشورمان و باشگاه پرسپولیس در سال 96 خوب کار کردند و نمره عالی را می گیرند.

عملکرد برانکو را چطور ارزیابی می کنید؟  

عملکرد برانکو عالی است و باید از تجربیات این مربی در تیم های پایه باشگاه استفاده شود. مربیان تیم های پایه باید با سرمربی تیم بزرگسال ارتباط برقرار کنند و برانکو بر روی عملکرد  نوجوانان و جوانان پرسپولیس نظارت کند.باید سرمایه گذاری عظیمی بر روی زیر ساختارهای باشگاه انجام بدهیم که باشگاه های رئال مادرید و بارسلونا هم زیر ساختارهایشان با فرهنگشان هماهنگ است.

 به نظر شما هنوز هم برانکو به درد کلاس ششم نمی خورد؟

افکار دیروز به درد امروز نمی خورند و سرمربی تیم باید تفکرات جدید داشته باشد تا بتواند در یک تیم همچنان موفق باشد. ما باید از دانش و تجربه پیشکسوتان بیشتر استفاده کنیم تا تیم به موفقیت دست یابد.

گپ و گفت: عیدانه با جعفر کاشانی

نظر شما درباره سال سگ چیست؟

سگ حیوان وفاداری است و امیدوارم انسان ها در کنار یکدیگر سال خوبی را سپری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر پرسپولیس
آخرین اخبار