مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اضافه برداشت از چاه‌های مجاز به زودی مناقصه واگذاری ۵۰۰۰ کنتور هوشمند برای چاه‌های مجاز سطح استان انجام می‌شود.

اتابک جعفری  مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۲۵ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی نصب استان شده است که با توجه به قیمت کنتور و نوع کشاورزی منطقه سایر بهره‌برداران از نصب کنتور بنا به مشکلات مالی اجتناب ورزیده و خواهان فروش کنتور به‌صورت اقساطی هستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای این موضوع مناقصه حدود ۵۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در حال انجام است، سازمان برنامه‌وبودجه استان برای مصوب کردن بخشی از اعتبارات استانی و محقق شدن موضوع همکاری خوبی کرده است که البته برای پوشش کامل استان نیاز به اعتبارات بیشتری است.

وی درباره عدم تحویل سوخت به چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه نیز گفت: با توجه به مصوبات جلسات صیانت از منابع آب استان مقررشده است اداره منابع آب شهرستان‌ها هیچ‌گونه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه (به‌استثنای منطقه روتک) را برای دریافت سوخت به شرکت نفت معرفی نکنند.

جعفری ادامه داد: با توجه به استقرار سامانه مشترک سوخت سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال آینده، تخصیص سوخت به چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری معتبر امکان‌پذیر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان عنوان کرد: براساس مصوبات سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب مقررشده است، ادارات، ارگان‌های نظامی و انتظامی، دستگاه‌های دولتی که دارای چاه‌های فاقد پروانه هستند نسبت به تکمیل پرونده‌های مجاز خود اقدام کرده و هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف چاه‌ها و تکمیل پرونده‌ها اقدامات قانونی انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته دراین‌باره پیگیری و مکاتبه لازم با تمامی ادارات و ارگان‌هایی که دارای چاه‌های فاقد پروانه هستند انجام شده است و موضوع به اطلاع فرمانداری شهرستان‌ها، شهرداران و مدیران امور منابع آب شهرستان‌ها رسیده است.

جعفری در بخش دیگری با تأکید بر ضرورت حفظ و بهره‌برداری مناسب از منابع آب استان گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز بالاخص در بالادست قنوات خط قرمز آب منطقه‌ای است، و در این باره جای هیچ ملاحظه‌ای نیست. این موضوع در قالب مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان نیز آمده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار