تمام باجناق کشی ها در سال 96

باجناق کشی از جمله قتل هایی بود که در سال 96 بارها رخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضرب المثلی در ادبیات گفتاری مردم کشور وجود دارد که می گوید با جناق فامیل نمی شود. در سال 96 تعدادی قتل در کشور رخ داد که به در این حوادث باجناق ها به دست هم کشته شدند که این قتل ها نشان می دهد این ضرب المثل آنقدر ها هم نادرست در بین مردم رواج پیدا نکرده است.

در این گزارش به تعدادی از قتل هایی که در آنها باجناق ها به دست هم در سال 96 کشته شدند آورده شده است.

فرو بردن چاقو به گیجگاه باجناق به خاطر پیک نیک

سرهنگ حسین عادلی رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس اظهار کرد:پیکر خونین مصدومی به بیمارستان شهید فیاض بخش از ملارد کرج انتقال داده شد.

وی افزود: مرد ۴۳ ساله همسرش را به مغازه لوازم خانگی باجناقش می‌فرستد تا پیک نیکی بخرد که پس از خرید متوجه اشکالی در آن می‌شود.

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس گفت: زمانی که همسرش برای تعویض به مغازه برمی‌گردد با فحاشی شوهر خواهرش مواجه می‌شود.

سرهنگ عادلی تصریح کرد: شوهرش پس از اطلاع از موضوع به مغازه می‌رود که درگیر می‌شوند و باجناق صاحب مغازه کارد را به گیجگاه باجناقش فرو می‌کند که در حال حاضر در ICU بستری است.

دسترسی آسان به کارد آشپزخانه حادثه آفرید

در حادثه ای دیگر یک نفر در کرمان بعد از نزاع با باجناق خود نتوانست عصبانیت اش را کنترل کند و کارد آشپزخانه را به گردن او فرو می کند.

 امینه سالاری معاون دادستانعمومی و انقلاب کرمان گفت: در این ماجرا قتل با وارد نمودن تنها یک ضربه چاقو به ناحیه گردن مقتول واقع شده که متأسفانه در بسیاری از پرونده های قتل علت مرگ اصابت جسم نوک تیز به بدن است.

وی تصریح کرد:در نزاع های خانوادگی به لحاظ دسترسی افراد به کارد آشپزخانه و به لحاظ عدم کنترل بر خشم خود و تحریک یکدیگر با فحاشی وقایع غم انگیزی رقم می خورد.

مردی که قربانی توطئه همسر و باجناقش شد

در قتلی دیگر زنی با همدستی شوهر خواهرش اقدام به قتل  شوهر خود می کند.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسدی در کانال آب موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل مشخص شد مقتول بر اثر خفگی و پرتاب از ارتفاع و جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس شرق استان تهران افزود: با بررسی های به عمل آمده و بازجویی از خانواده مقتول مشخص شد مقتول از چندی پیش با همسر خود اختلاف داشته و در نهایت با همدستی همسر و باجناقش به قتل می رسد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: در بازجویی‌های تخصصی با توجه به تناقض در گفته‌های باجناق و همسر مقتول و عذاب وجدان شدید همسر متوفی مشخص شد مقتول ابتدا توسط همسر خود مسموم و در حالت نیمه هوشیار توسط باجناقش به بیرون از شهر انتقال می یابد و به کانال آب انداخته می شود.

من باجناقم را نکشتم؛ همسرش قاتل است

مرد میانسال که به اتهام قتل باجناقش در زندان به سر می‌برد، پس از یک سال، اعترافاتش را پس گرفت و مدعی شد در معامله‌ای با همسر مقتول، جنایت را پذیرفته است.

25 اردیبهشت سال گذشته، خبر قتل مردی در محله سعادت‌آباد تهران، بازپرس ویژه قتل و تیم پلیس آگاهی تهران را به محل جنایت کشاند. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد قربانی مو جوگندمی، با ضربه جسمی نوک تیز، هنگامی که در خواب بوده به قتل رسیده است. همسر مقتول که تن‌ها شاهد جنایت بود، به کارآگاهان گفت: «۱۰ روز قبل شوهر خواهرم «پرویز» به خانه ما آمد و گفت: با خواهرم مشکل پیدا کرده و، چون بیکار بود از شوهرم «شایان» خواست تا برایش کاری دست و پا کند. چند روزی در خانه ما بود تا اینکه صبح امروز با صدای فریاد همسرم از خواب پریدم. همان موقع پرویز را دیدم که با چاقویی خون‌آلود در دستش روی سینه شوهرم نشسته است. وقتی مرا دید به طرفم حمله‌ور شد و خواست خفه‌ام کند که دستش را گاز گرفتم و رهایم کرد. او که معتاد بود در چشم به هم زدنی همه طلا‌ها و پول‌هایم را با خود برد و فرار کرد. لحظاتی بعد هم از همسایه‌ها کمک خواستم.»
با اظهارات این زن تحقیقات برای دستگیری پرویز آغاز شد، اما مرد میانسال صبح روز بعد از جنایت با پای خود نزد پلیس رفت و به قتل اعتراف کرد. با اعتراف‌های صریح متهم و بازسازی صحنه جنایت، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری تهران ارجاع شد. اما پرویز در حضور قضات، قتل را انکار کرد و مدعی شدفریب وعده‌های مالی همسر مقتول را خورده و به همین خاطر قتل را به گردن گرفته است.

در پی اعترافات جدید متهم، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه سوم دادسرای امور جنایی ارجاع شد. متهم وقتی در برابر بازپرس محسن مدیرروستا ایستاد، گفت: «من قاتل نیستم. شب حادثه شایان و همسرش را به محل عروسی رساندم و خودم به سراغ خرید تریاک رفتم. بعد از مصرف مواد دنبالشان رفتم و شب در خانه آن‌ها ماندم. شایان و همسرش مدت‌ها بود که با هم اختلاف داشتند و حتی همسایه‌ها نیز از این موضوع خبر داشتند. خواهر زنم در یک بیمارستان کار می‌کرد و موقعیت خوبی داشت، اما شایان همواره در حرف‌هایش، او را تحقیر می‌کرد. من همیشه این رفتار بد او را گوشزد می‌کردم، اما گوشش بدهکار نبود. آن شب مثل بقیه شب‌ها با شایان در یک اتاق خوابیدم. اما صبح وقتی با فریاد‌ش از خواب پریدم خواهرزنم را دیدم که با چاقویی خونین بالای سرش بود. رنگش پریده بود. من هم حسابی ترسیده بودم. فوری برایش آب آوردم. شایان کشته شده بود و خواهر زنم دستپاچه و نگران بود. او به من گفت: اگر قتل را بپذیرم حاضر است هر چه طلا و پول نقد داخل خانه دارد به من بدهد. حتی گفت: ٢٠٠ میلیون تومان به حسابم واریز می‌کند و پول اجاره خانه پسرم را هم می‌دهد. من هم که تمام زندگی‌ام را باخته بودم پیشنهادش را قبول کردم. فردای آن روز وقتی خبر قتل شایان را در روزنامه‌ها خواندم تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم. اما او در طول این یک سال هیچ کدام از وعده‌هایش را عملی نکرد و به همین خاطر تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم.»

متهم در دفاع از خود ادامه داد: «اگر من قاتل بودم او را هم که تن‌ها شاهد ماجرا بود می‌کشتم. از طرفی همسر شایان گفته که من می‌خواستم خفه‌اش کنم. اما اگر این‌طور بود که او گفته، پس چرا زمانی که از آپارتمان خارج شدم و دو مرد همسایه مرا دیدند او سکوت کرده بود.» باتوجه به اظهارات متهم، بازپرس مدیرروستا دستور مواجهه حضوری همسر شایان و متهم پرونده را صادر کرد تا ابهام‌های موجود در پرونده فاش شود.

انتهای پیام/

باجناق کشی های سال 96

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار