رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی؛

پیام رهبری در حرم رضوى نقطه عطفی برای آینده کشوراست

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: الگوی گفتمانی رهبر معظم انقلاب در بیانات آغاز سال برای جریان سازی به منظور اداره کشور و خط مشی سالانه نظام در دنیا منحصر به فرد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ناصر فخاری در نشست علمی بررسی الگوی گفتمانی رهبر معظم انقلاب در بیانات آغاز سال که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: رهبر انقلاب در پیام آغاز سالشان، برنامه یک ساله کشور را مشخص می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۶۹ به اقتضای شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، پیام سال را حرم علی بن موسی الرضا (ع) اعلام می‌کردند تا مردم و همه دستگاه‌ها مستلزم به اجرای باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی گفت:عمل کردن به پیام رهبری هم از نظر شرعی ضرورت دارد، چون هم، ولی فقیه هستند و هم قانون اساسی عمل به فرمایشات را مورد تاکید قرار می‌دهند.

فخاری افزود: پیام سالانه از کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و در روز اول فروردین ماه نقطه عطفی است تا شرایط گذشته، حال و آینده کشور تبیین و اعلام شود.

فخاری در ارتباط با الگوی گفتمانی رهبر معظم انقلاب در بیانات آغاز سال افزود: پیام مقام معظم رهبری اول مفهوم سازی، دوم واژه سازی، سوم گفتمان سازی و چهارم نهادسازی است که مسیر گفتمان سازی ایشان مفهوم سازی، واژه سازی، تکثیر اصطلاحات، شبکه سازی مفاهیم، نظریه سازی، ادبیات سازی، تولید و تکثیر انبوه اطلاعات است.

مدیر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هم در این نشست گفت: سال ٩٦ برای پژوهشگران این بنیاد بسیار پر تلاش بود به صورتی که آثار پژوهشی در مقایسه با سال قبل به ۲ برابر افزایش یافت و از ۸۶ اثر منتشره در سال ۹۵ به ۱۷۶ اثر منتشره در سال ۹۶ رسید.

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی افزود: آثار منتشره در زمینه قرآن و حدیث، سرگذشت نامه‌ها و سیره معصومین (ع)، فرهنگ و سیره رضوی، تاریخ، جغرافیا، فقه و اصول و کلام بوده است.

وی در ارتباط با پیام آغاز سال رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: شعار رهیری کشور قطب نمایی براساس امکانات و ضرورت‌ها است که همه سیاست‌های کشور در جهت پیام سال می‌تواند راهگشای کشور و مجموعه‌های دولتی و انقلابی و همه جریان‌هایی است که دنبال کنندع اقتدار جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام//ا. آ
 

برگزاری نشست علمی بررسی الگوی گفتمانی رهبر معظم انقلاب در بیانات آغاز سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.