سازمان ثبت احوال کشور در فروردین 96؛

کارت هوشمند ملی افزایش دهنده ضریب امنیت در فضای مجازی است/ صدور بیش از یک میلیون شناسنامه در سال

مهمترین اخبار سازمان ثبت احوال کشور در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

صدور بیش از یک میلیون شناسنامه در سال/ کارت هوشمند ملی افزایش دهنده ضریب امنیت در فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین رویدادهای فروردین ماه سال گذشته سازمان ثبت احوال کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

کارت هوشمند ملی افزایش دهنده ضریب امنیت در فضای مجازی است

حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از جمله تفاوت‌های کارت هوشمند ملی با کارت‌های شناسایی فعلی، شکل ظاهری آن به لحاظ اندازه استاندارد ID1 بوده که نوع درج اطلاعات در آن به صورت لیزری است که قابلیت درج اطلاعات بیشتری را بر روی خود دارد و در نتیجه جعل پذیری کمتری را نسبت به کارت‌های شناسایی فعلی دارا است. 

وی افزود: مهم ترین ویژگی این کارت‌ها که باعث تمایز با سایر مدارک هویتی می‌شود، امکان تصدیق هویت در فضای مجازی است که در حال حاضر هیچ ابزاری در کشور وجود ندارد که فردی بتواند در فضای مجازی خود را معرفی کرده و خدمات دریافت کند، اما اکنون از ابزارهای کمکی استفاده می‌شود که در صورت جابجایی بین افراد، دولت متوجه آن نشده و بعضی مواقع موجب سوء استفاده از مدارک هویتی خواهد شد.

صدور بیش از یک میلیون شناسنامه در سال

حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت:  از سال 1297 تا دی ماه سال 95، تعداد 110 میلیون شناسنامه برای افراد صادر شده که از این تعداد حدود 28 میلیون نفر فوت شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه سالیانه تعداد یک میلیون و 500 هزار شناسنامه برای افراد زیر 15 سال صادر می شود، اضافه کرد: روزانه حدود 5 هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده، همچنین تعداد موارد تعویض شناسنامه های افراد بزرگسال در طول سال با توجه به میزان مراجعه متفاوت بوده و بین 3 تا 5 میلیون است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار