سازمان حج و زیارت در فروردین 96؛

اعزام بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع در سال جاری/ تکمیل تأمین مسکن حجاج در مدینه

مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در فروردین ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته حج و زیارت برای اول فروردین//اعزام بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع در سال جاری/تکمیل تأمین مسکن حجاج در مدینهپه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای فروردین ماه سال 96 سازمان حج و زیارت  را در این بسته خبری مشاهده کنید.

اعزام بیش از 86 هزار ایرانی به حج تمتع در سال جاری

سازمان حج و زیارت در هفدهم فروردین ماه سال 96 اعلام کرد که 86 هزار زائر به حج 97 اعزام می شوند و در پی توافق کلی با عربستان در خصوص حج در اسفند ماه سال گذشته و فراهم شدن بستر حضور حجاج ایران، اعضای کمیته اجاره مسکن حجاج و نماینده مرکز پزشکی هفته گذشته عازم عربستان شده و کار خود را آغاز کردند.

در همین راستا، چگونگی اجرای توافقات در خصوص صدور ویزای الکترونیکی، انتقال حجاج، تامین و انتقال مواد غذایی و داروهای مورد نیاز حجاج از ایران، تدابیر لازم برای اطمینان از حفظ امنیت و عزت و کرامت حجاج در دیدار حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت و محمد صالح بن طاهر بنتن وزیر حج و عمره عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار تسریع در بررسی فاجعه منا و حقوق شهدای منا و پرداخت حقوق شهدای حادثه مسجدالحرام مورد تأکید جدی قرار گرفت.

بازگشایی دفتر نمایندگی حج و زیارت ایران در عربستان

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نخستین دیدار با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درسال ۹۶ با مهم و جامع خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری در جوار مضجع حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، در ششم فروردین ماه سال 96 اظهار کرد: ایشان تحلیل بسیار جامعی از پیشرفت‌های کشور و شرایط اقتصادی جامعه ارایه و راهکارهای خروج از گرفتاری‌ها را مطرح کردند که بسیار مهم و ارزشمند است و امیدواریم مسئولان کشور و دلسوزان جامعه برای تحقق فرمایشات معظم له تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان بزودی فعال خواهد شد، گفت: تعداد افرادی که در سال ۹۶ از ایران به حج مشرف می‌شوند بیش از 86 هزار نفر است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان بزودی فعال خواهد شد، تعداد افرادی را که سال ۹۶ از ایران به حج مشرف می‌شوند بیش از 86 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

«محمدی» رئیس سازمان حج و زیارت شد

سی ام فروردین ماه سال 96 بود که حمید محمدی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان حج و زیارت شد.

محمدی پس از انتصاب سعید اوحدی به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور عراق، سرپرستی سازمان حج و زیارت را برعهده گرفت.

تکمیل تأمین مسکن حجاج در مدینه

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، سی ام فروردین ماه سال 96  در نشست یک روزه نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: با تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به خاطر سپردن مسئولیت سازمان حج و زیارت، امیدوارم که با همراهی شما مدیران، کارگزاران و همکاران بعثه و سازمان حج و زیارت در ایفا این مسئولیت موفق عمل کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تامین مسکن حجاج در مدینه منوره تکمیل شده و در مکه مکرمه نیز حدود نیمی از اقامتگاه‌های مورد نیاز حجاج سال 96 اجاره شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به مذاکرات حج سال جاری و آخرین اقدامات و برنامه ریزی های حج امسال اظهار کرد: امیدوار هستم که حج امسال با عزت و توام با آرامش و اطمینان انجام شود و طلیعه آن در مذاکرات حج امسال نشان از تحقق یک حج آرام دارد که یقیناً این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و جدی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار