آذری جهرمی: فیلتر نشدن تلگرام بستگی به همکاری‌اش با ایران دارد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به فیلترینگ تلگرام توضیحاتی ارائه داد.

آذری جهرمی: فیلتر نشدن تلگرام بستگی به همکاری‌اش با ایران داردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلترینگ تلگرام در سال جدید گفت: فیلترینگ تلگرام بستگی به همکاری این پیام رسان با قوانین جمهوری اسلامی دارد. این مسئله به عنوان یک چالش همواره مطرح است اما اینکه فیلتر شود یا نشود، مراجع تصمیم گیر در حوزه فیلترینگ تصمیم گیری می‌کنند.

آذری جهرمی درباره ترک دستوری پیام رسان های خارجی و کوچ به سمت پیام رسان های داخلی اظهار داشت: طبیعتا این کار فرمایشی و دستوری نیست. بارها اظهار نظر کردم و دولت نیز نظر خود را اعلام کرد. البته پیام رسان های داخلی نیز باید تلاش کنند که خدمات مناسبی را ارائه دهند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در مصوبه شورای عالی فضای مجازی هم آمده که درباره مصادیق غیرمجاز باید تجدیدنظر شود و مقداری نگاه بازتر باشد. فعالیت های مشروع با دیدگاه موسع تری نگریسته شود بنابراین موضوع فقط فنی نیست. البته بحث فنی مهم است اما تا این اتفاقات نیفتد و ما نگاه اعتماد نخبگان کشور و جامعه رسانه ای کشور را جلب نکنیم و به آنها تضمین ندهیم که می توانند فعالیت مشروع داشته باشند اینها برای فعالیت در فضای داخلی اعتماد نمی کنند و ضد انقلاب هم از این فرصت بهره گیری و مطالب خود را لابه لای جامعه خبری ما مطرح می کند. این یک فضایی است که باید در کشور حل شود.

وی در پایان گفت: متأسفانه ما اختیاری در قبال این مسئله نداریم. حالا کسی که باید این مسائل را حل کند امیدوارم براساس مصوبات شورا وظایف خود را انجام دهد و این اتفاق مهم بیفتد. ظرفیت اینکه سرویس های بومی داخل کشور را توسعه دهند وجود دارد. کما اینکه سابقه اش را داشتیم مثل سرویس کلوب در زمانی که فیسبوک داشت رشد می کرد، کلوب چیزی از فیسبوک کم نداشت یا وبلاگ های ما از وبلاگ های دنیا چیزی کم نداشتند، بارها ارجاع دادم که اینها نه پول از دولت گرفتند و نه وام از دولت گرفتند و نه زیر ساخت حاکمیت را خواستند اما مطالعه کنیم چه شد عقب افتادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
اینستا و تلگرامو فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر جهرمی
آخرین اخبار