افشارزاده: هنوز هم دلم برای استقلال می‌تپد

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: همچنان با نام استقلال زندگی می‌کنم و هواداران این تیم را از صمیم قلب دوست دارم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام افشارزاده (زادهٔ ۱۳۲۱ در اصفهان، ایران) مدیر کل تربیت بدنی اصفهان ( پیش از انقلاب ) عضو پیشین تیم ملی ژیمناستیک ایران، سرپرست باسابقهٔ مناصب ورزشی ایران و آسیا، و مدیر سابق باشگاه استقلال تهران است. افشارزاده چهار بار در دوره‌های مختلف دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران بوده است و ریاست فدراسیون‌های ژیمناستیک، بیس‌بال و وزنه‌برداری ایران را در کارنامه دارد. او از اردیبهشت ۱۳۹۳ تا امرداد ۱۳۹۵ به مدت 2 فصل مدیریت و سرپرستی باشگاه استقلال تهران را بر عهده داشت.

‎ سال ۹۶ را چگونه گذراندید ؟

‎سال ۹۶ را در ورزش زورخانه اى پهلوانی گذراندم و در اين فدراسيون کارهای اساسی اى با همت و حمايت مهرعلیزاده بنیانگذار این رشته انجام داديم و خداراشكر توانستيم مسابقات آسیایی خوبی را برگزار کنیم .همچنين در يك محیط كاملا صميمی به همراه زحمات بسيارى كه همكاران كشيدند كارهاى فدراسيون زورخانه اى و پهلوانى را پشت سر گذاشتيم .سال ٩٦ سالى بسيار پر بار براى ورزش كشورمان بود و از طرفى حضور دكتر صالحی امیری در کمیته المپیک هم مى تواند نقطه عطفى باشد براى ورزش ما و اميدوارم با موفقیت هاى بسیا ورزش ما در بازی های آسيايی و المپيك به سر منزل مقصود برسد.

‎ از نظر مالی امسال چگونه بود؟

‎ سال گذشته سال سختی را در فدراسیون بین المللی داشتیم و هنوز مشكلات اين فدراسيون برطرف نشده است .اميدوارم مسئولان امر به ورزش مهمى همچون زورخانه اى و كشتی پهلوانى بيشتر توجه كنند.

‎ بهترین اتفاق سال ۹۶ براى شما چه بود ؟

‎پیوستن به سازمان منطقه آزاد کیش و حضور در کنار دكتر انصاری لارى که او فردى است كه داراى برنامه اى خاص در گسترش همه جانبه به خصوص در ورزش پیش قدم شده كه اميدوارم با حمايت ايشان قطب و پایتخت ورزش در کیش قرار بگیرد. با توجه به ساخت و سازى كه الان هم در كيش حال جارى است اميدوارم بتوانيم ميزبان خوبى براى تداركات بازی های آسيايى ،المپيكى ،برگزارى كلاس هاى آموزشی و بين المللى رويدادهای استثنائی ورزش باشيم.

افشارزاده: هنوزم دلم برای استقلال می‌تپد

‎ بدترين اتفاق سال ۹۶ از نظر شما چيست؟

‎رفتن خادم از كشتی، قصاوت نادرست داور مالزيايى در ديدار استقلال و العين

‎ سال ۹۷ سال سگ است و خيلى افراد در فضای مجازی اعلام می‌کنند که این حيوان پاچه آنها را در زندگی مى گيرد ؛نظر شما چيست ؟

به نظر من سگ حيوان اصيل و وفادارى است و اين حيوان در خيلى از مسائل كه أنسان قادر به كمك نيست او مى تواند كمك حال باشد از جمله در زلزله و كشف جرائم و خيلی از مسائل ديگر. اميدوارم سال ۹۷ را به خوبی شروع کنیم و به این مسائل توجه نکنیم. امیدوارم سالی پر از برکت و روزی برای مردم باشد و با نیت خوب سال جدید را آغاز کنیم و به همه نيازمندان كمك كنيم.

‎ چه آروزیى در سال ۹۷ دارید؟

آرزوی سلامتی برای جامعه ورزش و همه مردم ايران .آرزو برای تک تک ورزشکاران و تمامى افرادى که بايد در بازی هاى آسیایی ،المپیک و جام جهانی حضور داشته باشند.براى تمامى بيماران در بيمارستان آرزوى سلامتى دارم.

‎ بهترین عیدی زندگى تان را از چه كسانى گرفتيد و به چه كسانى عيدى مى دهيد ؟

‎بهترين عیدی را از مادرم می‌گرفتم و اكنون به همسر و فرزندان و نوه‌هایم عيدى می دهم و خيلي از افراد كه نيازی نيست نام ببرم.

یک دروغ سیزده بگویید ؟

اعتقادى به دروغ سیزده ندارم

‎ کدامیک از خوراکی ها و تنقلات سفره هفت سين را بيشتر از همه دوست داريد ؟

‎سمنو. چون يادگار پدر بزرگم است .هر سال ٥٠ كيلو گندم را مادرم با شرايط خاص حدود ٢٤ ساعت پخت می كرد و در ميان اقوام و همسايه ها پخش مى كرديم.

افشارزاده: هنوزم دلم برای استقلال می‌تپد

‎ تا حالا سفره هفت سین چيده ايد ؟

‎بله به اتفاق خانواده و بايد بگويم تک تک سفره هفت سین معنای خاص خودش را دارد و همه سين ها با ارزش هستند.

‎ از ورود خودتان به عرصه فوتبال بگوييد ؟

‎ با توجه به اینکه گودرزی وزير ورزش و جوانان از من خواسته بودند تا برای کمک به فوتبال بيايم من هم پيش قدم شدم و تا جایی که توانستم کمک كردم.

‎ دوباره به فوتبال بر می گردید ؟

خير .

بهترین دوست ورزشی خود را معرفى مى كنيد ؟

رسانه ها چرا كه هميشه منتقد و آينه تمام نمای ورزش بوده و در سِمَت های مختلف با آن ها مشورت هاي لازم را انجام می دهم.

‎ بهترین خاطره اى كه در فوتبال داشتيد ؟

‎ تمام خاطراتمان در باشگاه استقلال است و هنوز ناراحتی آنها مرا هم ناراحت میکند و با خوشحالى استقلال من هم خوشحال مى شوم. همچنان با نام استقلال زندگی می کنم و هواداران اين تيم را از ته قلب دوست دارم .

‎ نام چند اسم را می‌گویم و واکنش شما به اين اسامی:

پروین :اسطوره و بركت فوتبال

‎استیلی :استثنادر فوتبال

‎على دایی :نمایی از گلزنی و انسانیت

‎استقلال :تیم برتر ایران ،تیمی دوست داشتنی با هواداران مهربان

‎ پیام نوروزیتان به هموطنان؟

‎ امیدوارم مردم ایران در هر نقطه از كشور كه هستند سلامت باشند و از آنها می‌خواهم در رفت و آمد های نوروزی رعایت اصول رانندگی و ایمنی را داشته باشند تا سال ٩٧ را به خوبی آغاز نمايند.

‎ چه غذایی بیشتر از همه دوست دارید؟

ته چين مرغ و جوجه کباب و كباب كوبيده

اهل فضای مجازی؟

خير

در پایان آرزو می کنم امسال الگویی بی مانند برای گسترش ورزش در ایران مان باشیم.

انتهای پیام /

مصاحبه نوروزی بهرام افشارزاده

برچسب ها: اخبار ورزشی ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار