هشدار پلیس فتای مازندران درباره کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست در ایام پایانی سال و ایام نوروز مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: امروزه با توجه به مزایای موجود در خرید‌های اینترنتی، کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از آگاهی نداشتن یا کم دقتی خریداران، این نوع خرید را با تهدید و آسیب‌هایی مواجه ساخته اند که توجه به نکات ایمنی در هنگام خرید‌های الکترونیکی به ویژه روز‌های پایان سال و ایام نوروز، باعث کاهش تهدید از سوی سودجویان خواهد شد.

 وی افزود: برخی از مجرمان سایبری با ارائه کالا‌های ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و به قصد فریب مردم اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از آن‌ها می‌کنند، کلاهبرداران از خریدار می‌خواهند تا بخشی از پول را واریز کرده و مابقی مبلغ را پس از تحویل کالا بپردازند، ولی با پرداخت پول دیگر پاسخگو نبوده و کالای خریداری شده را نیز ارسال نمی‌کنند.

وی گفت: مزایای موجود در خرید‌های اینترنتی، کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از عدم آگاهی یا کم دقتی خریداران، این نوع خرید را با تهدید و آسیب‌هایی مواجه ساخته‌اند که توجه به نکات ایمنی در هنگام خرید‌های الکترونیکی باعث کاهش تهدید از سوی سودجویان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های مطمئن انجام دهید، افزود: در خرید‌های اینترنتی به وجود نماد اعتماد الکترونیک دقت و از اعتبار آن نیز اطمینان حاصل کنید، یعنی با کلیک بر روی نماد، به سایت enamad.ir رفته و دقت کنید که مسیر و اطلاعات ارائه شده باید با مشخصات فروشگاه اینترنتی مطابقت داشته باشد.

وی گفت: از انجام خرید در سایت های اینترنتی، کانال‌ها و صفحات شبکه های اجتماعی که خلاف موازین ایران فعالیت می‌کنند یا تخفیف‌ها و شرایط فروش غیرمتعارف و جذاب پیشنهاد می‌دهند، خودداری کنید.

سرهنگ محمدنژاد افزود: نخستین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه اینترنتی این است که کالا‌های مجاز ارائه کنند، بنابراین فروشگاه‌هایی که کالا‌های غیرمجاز به فروش می‌رسانند، احتمالاً به قصد کلاهبرداری به وجود آمده‌اند.

وی گفت: از این‌رو در انتخاب فروشگاه‌های‌مجازی با دقت و تأمل لازم رفتار کنید، ویژگی کالایی که قصد خرید آن را دارید بشناسید و مطمئن‌شوید که در صورت نارضایتی از محصول می‌توانید آن را عودت دهید و پول خود را نیز دریافت‌کنید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان توصیه کرد: در ایام نوروز هنگام مسافرت به شهر‌های مختلف، تا آنجا که می‌توانید از مراجعه به دستگاه‌های خودپردازی که در مکان‌های تاریک، نقاط خارج از دید و کم رفت وآمد نصب شده‌اند، خودداری کنید.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در حفاظت از اطلاعات حساب‌های خود حساس باشید و سعی کنید اطلاعات بانکی خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید، مگر این که با فرد مخاطب در تماس بوده و از صحت آدرس وی مطمئن شوید.

انتهای پیام/آ

مسافران مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار