۲۳۰ اثر طبیعی و تاریخی کنارک میزبان گردشگران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهارگفت: ۲۰۵ اثر طبیعی و ۲۵ اثر تاریخی به عنوان جذابیت‌ها و زیبایی‌های شهرستان ساحلی کنارک میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی است.

عبدالحمید بلوچ زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مردم خون گرم، مهمان نواز و دریا دل کنارک همیشه آماده استقبال از گردشگران و مسافران به ویژه در تعطیلات نوروز هستند.

وی اسکله ماهیگیری و گردشگری، ساحل زیبا و بکر در شهر کنارک، روستا‌های گوردیم، پزم، باغات میوه‌های گرمسیری کهیر و زرآباد، چشمه بلبلوک چکردانی لاش، گلفشان تنگ، چشمه شورعین تران و روستای زیبا و منحصر بفرد درک و جُد را از جمله جذابیت‌های این شهرستان ساحلی عنوان کرد.

وی افزود: در تعطیلات نوروز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و نواختن ساز و دهل بلوچی از مسافران استقبال می‌شود.

وی ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر مستقر در مکان‌های پرتردد نقش مهمی در راهنمایی مسافران و معرفی آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه‌های گردشگری کنارک دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار گفت: در بخش زرآباد ورودی از سمت استان هرمزگان خانه کپری ساخته شده که گردشگران می‌توانند از نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذا‌های محلی و اجرای موسیقی زنده در این محل لذت ببرند.

بلوچ زاده بیان کرد: در روستای دَرَک آلاچیق‌هایی به سبک بلوچی آماده شده که گردشگران با خوردن غذا‌های محلی در این محل خاطره خوشی را خواهند داشت.

وی اظهار داشت: گردشگران می‌توانند در ساحل آرام کنارک به عنوان یک استخر طبیعی ساعت‌ها شنا کنند.

وی گفت: در ساحل زیبای کنارک غرفه‌های صنایع دستی همراه با غذا‌های محلی و بازارچه فروش نوروزی برای استفاده مهمانان دایر شده است.

انتهای پیام/ع

کنارک میزبان مهمانان  نوروز

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار