سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره انتخابات پارلمانی این کشور/نصرالله: حزب‌الله با فساد مبارزه می‌کند

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان امشب در سخنانی به تشریح برنامه‌های انتخاباتی حزب‌الله و دیگر موضوعات سیاسی پرداخت.

سخنرانی نصراللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود درباره انتخابات پارلمانی لبنان و راهبرد دفاعی این کشور، در ابتدا با تبریک عید نوروز به ملت ایران، افغانستان و برخی از ملت های آسیای میانه و کُرد، گفت: همزمان با آغاز سال هجری شمسی جدید، به این کشورها تبریک می گوییم و امیدواریم امسال سال پر خیر و برکتی باشد. همچنین در چنین روزهایی سنت های خوبی وجود دارد به طوری که مردم روز مادر را جشن می گیرند.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان افزود: من به مادر عزیزم و همه مادران به ویژه مادران شهدای مقاومت از همه احزاب و گروه ها، ارتش، سازمان های امنیتی وملت های لبنان، سوریه، عراق و فلسطین، یمن، ایران، افغانستان، بحرین و همه ملت های منطقه تبریک می گویم. به هر بخشی از این منطقه برویم، شمار زیادی از مادران شهدا، اسرا و مصدومان حضور دارند. هزاران نفر از بازداشت شدگان در زندان ها حضور دارند و مادران مجاهد و مبارز با حضور در میادین از امت اسلامی دفاع می کنند. به همه شما تبریک می گویم.

سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب (چهارشنبه شب) با محوریت برنامه‌های انتخاباتی حزب الله و دیگر موضوعات سیاسی، اظهار کرد حزب‌الله در تصویب قانون نسبی انتخابات لبنان نقش بزرگی داشته و قصد دارد صدای مردم باشد. وی افزود موضع انتخاباتی حزب‌الله دفاع از لبنان در برابر طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی است. فراکسیون حزب‌الله برای اصلاح سیاسی و اداری دولت لبنان از طریق بهبود قانون فعلی انتخابات و کاهش سن رأی به 18 سال تلاش خواهد کرد.

وی همچنین گفت برخی از طرف ها از ما خواستند از برخی از افراد بخواهیم از نامزدی انتخابات انصراف بدهند؛ ما چنین روشی را دوست نداریم و نمی خواهیم وارد این بازی شویم.

سید حسن نصرالله افزود: ما خواهان آن هستیم که پول و امکانات بیشتری در اختیار ارتش و سازمان های امنیتی لبنان قرار گیرد. مبارزه با فساد و هدر دادن بیت المال اولویت کاری پارلمان بعدی لبنان است. ما دفتر و هیأتی را در حزب الله تشکیل خواهیم داد و ماموریت این دفتر مبارزه با فساد و پیگیری این موضوع است. ما بر این مسئله تاکید داریم که حزب الله پاک و به دور از فساد باشد. ما مبارزه با فساد را در ابتدا از خود آغاز می کنیم. هر طرفی که می خواهد با فساد و هدر دادن بیت المال مقابله کند باید از خود آغاز کند و ما این کار را خواهیم کرد و من به صورت شخصی این موضوع را دنبال خواهم کرد.

وی افزود: باید از بدهی های عمومی بکاهیم و طرح های بی فایده را رها کنیم.

دبیر کل حزب الله گفت: ما خواهان طرح های اقتصادی کوتاه مدت در چارچوب یک چشم انداز روشن هستیم. باید تدابیر کاملی برای استفاده از منافع نفتی و گازی لبنان داشته باشیم. باید برنامه های توسعه ای در همه مناطق لبنان و برنامه تامین اجتماعی کاملی به ویژه برای دوران پیری داشته باشیم.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در بخش بزرگی از خاک سوریه امنیت برقرار شده است. حضور پناهندگان سوری در لبنان باری سنگین بری دوش دولت و مردم لبنان است.وی افزود: باید تلاش کنیم تا راه حل های مناسبی برای بازگشت آوارگان سوری در لبنان به سوریه ایجاد شود.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۳:۳۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
باسلام ودعابرای سیدومردم ومسولین دلسوزوغیروابسته به غرب وشرق در لبنان متحد
Germany
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
دوستت داریم
آخرین اخبار