واکنش شدید ترکیه به سخنان صدراعظم آلمان درباره عملیات شاخه زیتون

وزارت امور خارجه ترکیه سخنان آنگلا مرکل درباره عملیات نظامی این کشور در منطقه عفرین سوریه را محکوم کرد.

واکنش شدید ترکیه به سخنان صدراعظم آلمان درباره عملیات شاخه زیتونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه سخنان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره عملیات نظامی شاخه زیتون در منطقه عفرین سوریه را محکوم کرد. وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد سخنان تاسف بار آنگلا مرکل درباره عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین موسوم به شاخه زیتون پذیرفتنی نیست.

وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات مرکل را نادرست و به دور از واقعیت خواند. این وزارتخانه افزود عملیات ارتش ترکیه برای پاکسازی کامل منطقه عفرین از انواع بمب ، مین ها و تله های انفجاری ادامه دارد.

پیش‌تر صدراعظم آلمان از عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه به شدت انتقاد کرده بود. آنگلا مرکل گفت با وجود همه منافع امنیتی مشروعی که ترکیه دارد، آنچه که در عفرین روی می دهد قابل قبول نیست؛ هزاران هزار غیر نظامی با آزار روبرو هستند، می میرند و یا مجبور به فرار می شوند. ما این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می کنیم.

مرکل همچنین در سخنرانی خود در تدوین اولویت های دولتش، با اشاره به اجازه دولتش برای پذیرش یک میلیون پناهجو به آلمان از دو هزار و پانزده به این سو تاکید کرد اوضاع سوریه نیازمند راه حلی سیاسی و نیز کمک های انساندوستانه است؛ وی در عین حال هشدار داد حملات اخیر باعث می شود اوضاع انسانی در این کشور که در حال حاضر نیز به شدت وخیم است، به مراتب بدتر شود.
انتهای پیام/

واکنش وزارت خارجه ترکیه به اظهارات مرکل درباره تجاوز نظامی آنکارا به عفرین

برچسب ها: ترکیه ، آلمان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار