پایان تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص پرونده دخالت مسکو در انتخابات این کشور

اعضای جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا پایان تحقیقات درباره پرونده مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور را اعلام کردند.

پایان تحقیقات کمیته اطلاعات مجلس آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه رای به پایان تحقیقات در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دادند و اعلام کردند به علت پیدا نشدن شواهدی قطعی دال بر همدستی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روسیه به این تحقیقات پایان دادند و خواستار اتخاذ اقدامات جدیدی برای جلوگیری از نشت اطلاعات شدند.

در خلاصه یافته‌های جمهوری‌خواهان این کمیته به مجموعه‌ای از جلسات میان نزدیکان ترامپ از جمله دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا، با یک مقام دولتی روسیه اشاره شده است. در این گزارش همچنین تلاش‌های احتمالی مسکو برای ایجاد یک کانال ارتباطی با تیم تحقیقاتی ترامپ پس از انتخابات ذکر شده است. این گزارش همچنین از کارتر پیچ، یکی از مشاوران سیاست خارجی کمپین ترامپ، برای ارائه اطلاعات ناقص درباره سفر خود در ماه جولای سال 2016 به مسکو، که مورد توجه بازرسان اف بی آی نیز قرار گرفت، انتقاد کره است.

همچنین در گزارش جمهوری‌خواهان آمده است نزدیکان ترامپ با ویکی لیکس، سازمان بین‌المللی که به افشای اسناد از منابع ناشناس می‌پردازد، ارتباط داشته است و به گفته سازمان‌های اطلاعاتی به روسیه برای هک کردن ایمیل‌های کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون و دموکرات‌ها کمک کرده است.

با این حال جمهوری‌خواهان این گونه نتیجه‌گیری کردند که شواهدی دال بر همکاری میان کمپین ترامپ و دولت روسیه یافت نشده است. این کمیته اعلام کرد در مواردی، شواهدی به دست آمده است که ادعاهای مربوط به مخالفان رئیس جمهور مبنی بر تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه برای پیروزی در انتخابات سال 2016 را رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، همچنین اعلام کرد تلاش‌های احتمالی روس‌ها برای ایجاد کانال ارتباطی با نزدیکان ترامپ پس از انتخابات نشان دهنده نبود تبانی در طول کمپین انتخاباتی است، زیرا ارتباطات مبنی بر تبانی وجود چنین کانالی را غیر ضروری می‌سازد.

همچنین در این گزارش جیمز کلپر، اداره‌کننده سابق اطلاعاتی دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) برای ارائه شهادت متناقض متهم شده است. در این گزارش پیشنهاداتی برای جلوگیری از درز اطلاعات، از جمله اعمال مجازات‌های قانونی برای افشای غیر مجاز اطلاعات ارائه شد.

در عین حال دموکرات‌های کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا معتقدند که اعضای جمهوری‌خواه این کمیته به دنبال حمایت از رئیس جمهور از طریق پایان دادن به تحقیقات بدون مصاحبه با افراد کلیدی و اجبار شاهدان به پاسخگویی به سوالات یا اسناد ادعایی هستند. دموکرات‌ها همچنین نگران انحراف تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 هستند.

آدام شیف، از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلام رای روز پنج شنبه گفت: این واقعا یک سند اساسا ناقص است و راهی برای رهایی از آن وجود ندارد.

این گزارش هفته پیش توسط مایک کانوی جمهوری‌خواه به طور اجمالی ارائه و بیان شد که نتایج یافته‌های کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را مورد تایید قرار می‌دهد.

این یافته‌ها سبب بروز اختلاف میان جمهوری‌خواهان در این باره شد. برخی جمهوری‌خواهان این مسئله را مطرح کردند که در این گزارش برخی از یافته‌های کمیته اطلاعاتی مورد توجه قرار نگرفته است. کانوی تاکید کرد این گزارش آن بخش از یافته‌ها را رد نکرده است؛ اما روش این کمیته برای دستیابی به چنین اطلاعاتی را مورد نقد قرار داده است.

جمهوری‌خواهان کمیته اطلاعاتی مجلس روسیه را مسئول حملات به نهادهای سیاسی آمریکا در سال‌های 2015 و 2016 دانستند.

انتهای پیام/

گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار