نیروی انتظامی در تیر ماه 96؛

تعویض موتور خودرو بدون مجوز پلیس ممنوع است/ آمادگی پلیس ایران برای تامین امنیت جام جهانی 2018 روسیه

مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در تیر ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در تیر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

تعویض موتور خودرو بدون مجوز پلیس ممنوع است

سرهنگ ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تعویض قطعات اصلی خودرو مانند موتور، شاسی، بدنه و کم و زیاد کردن محورها بدون مجوز پلیس تخلف است و هرگونه تغییرات در خودرو باید در سامانه شماره گذاری درج شود.

وی در ادامه افزود: در صورتی که خودرویی دچار حادثه شود و در این حادثه وسیله نقلیه دچار نقص فنی شود، مالکان خودرو برای تعویض موتور باید قبل از رفع نقص درخواست خود را به پلیس ارائه دهند و پس از بررسی های صورت گرفته نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود و مالکان خودرو برای درخواست تعویض موتور خودروی خود باید به مراکز شماره گذاری و یا تعویض پلاک مراجعه کنند.

کاهش شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال96

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگوی روز 6 تیر ماه 96 با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بر اساس آمارهای مرکز شماره‌گذاری در سال گذشته بیش از یک میلیون و 450 هزار خودرو نو شماره گذاری شده است که در این راستا شاهد رشد شماره‌گذاری خودرو بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 بالغ بر 600 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است، افزود: با منع شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری، شماره گذاری این وسیله نقلیه در سال 96 در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است.

اموال خود را به راحتی در اختیار سارقان قرار ندهیم

سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اولین تکنیک پیشگیری از سرقت را افزایش دشواری‌های ارتکاب آن عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با ایمن سازی محیط، دسترسی سارقان را به اموال دشوار کنند و یا با نظارت دقیق بر روش‌های دسترسی به اموال و کنترل آن، رفع منافذ و نقاط ضعف، مسیر ارتکاب سرقت را پر مخاطره کرده و در نتیجه معادلات سارق را برهم زده و او را از ارتکاب سرقت منصرف کنند.

سرهنگ موذن خاطرنشان کرد: دومین تکنیک پیشگیری، افزایش خطر ارتکاب سرقت با کاهش گمنامی و ناشناختگی افراد در ساختمان یا محل است که از این طریق ورود افراد ناشناس و سارقان احتمالی، بهتر آشکار شود که البته استفاده از نگهبان یا مامور مراقب خصوصاً در منطقه‌های محله محور تاثیر بیشتری دارد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، سومین و آخرین تکنیک پیشگیری از سرقت را کاهش منافع ناشی از ارتکاب این جرم دانست و گفت: با ردیابی اموال مسروقه به جهت شناسایی سریع صاحبان آن و نیز کنترل خرید و فروش اموال دست دوم، رسیدن به این هدف را ممکن می‌کند.

خط و نشان پلیس برای رانندگان متخلف/ تخلفات با دوربین‌های لیزرگان کنترل می شود

سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تخلفات حادثه ساز در ایام تعطیلات، خط قرمز پلیس است و با رانندگان متخلف که امنیت دیگران را برهم می زنند، برخورد خواهد کرد. 

وی گفت:خودروی راننده ای که  ۲ تخلف همزمان داشته باشد برابر قانون و بدون اغماض به مدت ۳ روزتوقیف و روانه پارکینگ می‌شود.

آمادگی پلیس ایران برای تامین امنیت جام جهانی 2018 روسیه

روز 12 تیر ماه 96 معاون رئیس پلیس روسیه امروز با سردار حسین اشتری رئیس پلیس کشور دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت همکاری در مقابله با جرایم سازمان یافته از جمله قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان و جرایم سایبری تأکید کرد و اظهارداشت: طی دو دهه اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در مقابله با این گونه جرایم داشته است.

سردار اشتری فرمانده ناجا در این دیدار به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ در کشور روسیه اشاره کرد و گفت: پلیس ایران آمادگی اعزام نیروی انسانی برای امنیت برگزاری این مسابقات را دارد. پلیس کشور ما در سال‌های گذشته نیز اقدام به اعزام نیرو به منظور تامین امنیت مسابقات جهانی در کشور برزیل کرد.

نیروی انتظامی در تیر ماه///

داخل خودرو حریم خصوصی نیست/ دستگیری 5 مروج شایعه واریز مبالغ تعویض پلاک به حساب مدیران ناجا

 سردار سعید منتظر‌المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که 13 تیر ماه برگزار شد، با اشاره به قوانین حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر گفت: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد از جمله وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و طبیعتا رعایت هنجار‌ها و الزامات باید در آن‌ها رعایت شود.

نیروی انتظامی در تیر ماه///

گروه‌های تروریستی با پول نفت برخی کشورها پشتیبانی می‌شوند/ خروج منافقین از لیست گروه‌های تروریستی جای تأمل دارد

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در نشست کالکان 2017 (بررسی سازوکارهای مبارزه با تروریسم) که 19 تیر ماه برگزار شد،با اشاره به مبارزه موثر با تأمین مالی گروه‌های تروریستی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق زنان و کودکان را بخشی از راه‌های تأمین منابع مالی تروریست‌ها عنوان کرد و گفت: مهمترین منابع گروه‌های تروریستی و به خصوص گروه‌های تکفیری، منابع نفتی کشورهای خاص است که به راحتی در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد.

گلایه فرمانده ناجا از نقش صنعت خودرو در تلفات تصادفات جاده ای/ اخذ گواهینامه برای مشمولان خدمت سربازی امکان پذیر نیست

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در همایش فرماندهان راهنمایی و رانندگی که 20 تیر ماه برگزار شد،گفت: در خصوص غیر استاندار بودن تولیدات برخی از خودروسازان موارد به مسئولان مربوطه اعلام شده و در سال‌های گذشته نیز همکاری خوبی با خودروسازان داشتیم و تا حدی خودروهای تولیدی ارتقا پیدا کرده اما پلیس مخالف تولید غیر استاندارد است چرا که خودروسازان با ارتقای کیفیت خودروها از جان مردم حفاظت می‌کنند.

سردار اشتری در خصوص اخذ گواهینامه توسط مشمولان خدمت سربازی گفت: پلیس تابع قانون است و به دنبال ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح از ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه معذوریم و باید پس از خدمت نسبت به اخذ گواهینامه اقدام کنند. اما با این حال پلیس مجری قانون است و چنانچه در آینده تصمیم جدیدی گرفته شود از فردای روزی که به پلیس ابلاغ شود به مشمولان خدمت سربازی هم خدمات برای دریافت گواهینامه ارائه می‌شود.

کشف 632 تن از انواع موادمخدر در سال 2016/ قاچاق مواد مخدر امنیت غرب آسیا را برهم زده است

نیروی انتظامی در تیر ماه///

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گارگروه مبارزه با مواد مخدر که با مشارکت سازمان های همکاری اقتصادی اکو  که 28 تیر ماه برگزار شد،گفت:

632 تن مواد مخدر در سال 2016 کشف شد که این میزان کشفیات رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است. در 6 ماه گذشته پلیس به تنهایی توانسته 225 تن و 366کیلو گرم مواد مخدر را کشف کند، همچنین با همکاری گمرک 670 تن از انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی تاکید کرد: باید تعاملات تجربی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر در میان کشورهای عضو اکو گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار نیروی انتظامی در تیر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار