بررسی رقابت‌های سری آ. ایتالیا؛

دوئل یووه و ناپولی برای فتح اسکودتو/خیز میلانی‌ها و پایتخت نشینان برای کسب سهمیه اروپا

سری آ. تنها لیگ در بین لیگ‌های معتبر اروپاست که هنوز قهرمان خود را نشناخته و رقابت بر سری فتح اسکودتو ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال در لیگهای معتبر اروپایی رو به پایان است اما در بسیاری از این لیگ ها قهرمان را می تواند از حالا حدس زد. در اسپانیا تیم بارسلونا، در انگلیس منچسترسیتی ، در فرانسه پاری سن ژرمن و در آلمان بایرن مونیخ تیم هایی هستند که خود را از رقبایشان در لیگ جدا کردند و پیش بینی قهرمان شدن این تیم ها در پایان فصل کار دشواری نخواهد بود.

سری آ ایتالیا تنها لیگ در بین پنج لیگ معتبر اروپاست که حدس زدن قهرمان آن کار دشواری است و ناپولی و یوونتوس شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند و نبرد دشواری را بر سر فتح اسکودتو ادامه می دهند.

دوئل یووه و ناپولی برای فتح اسکودتو/خیز میلانی ها و پایتخت نشینان برای کسب سهمیه اروپا

در ابتدای این فصل سری آ ایتالیا ، بسیاری از کارشناسان با توجه به خریدهای خوب میلان و اینتر پیش بینی می کردند که کار یووه مانند سالهای اخیر برای قهرمانی ساده نیست. البته فقط نیمی از این پیش بینی درست از آب درآمد. کار یووه برای قهرمانی گره خورده است اما رقبای او میلان و اینتر نیستند. این شاگردان مائوریتسیو ساری هستند که امسال دیگر نمی خواهند از رویای خود دست بکشند و فقط به دنبال قهرمانی هستند. اگرچه آنها در هفته های اخیر صدر جدول را به یووه تحویل دادند اما فقط دو امتیاز با این تیم اختلاف دارند و همچنان امیدوارند. ناپولی از همه رقابت ها حذف شده است و تمام توانش را روی سری آ می گذارد و این درحالی است که  یووه هنوز در لیگ قهرمانان و جام حذفی ایتالیا حضور دارد.

البته اینتر نیز در ابتدای فصل شروعی فوق العاده ای داشت و تا هفته ها نیز صدر جدول بود اما شاگردان اسپالتی به یکباره افت کردند و یووه و ناپولی را در صدر جدول تنها گذاشتند و اکنون در رتبه چهارم قرار دارند.

میلان نیز در ابتدای فصل عملکرد ضعیفی داشت و مالکان چینی باشگاه وینچنزو مونتلا را اخراج کردند و در انتخابی عجیب جنارو گتوزو سرمربی روسونری شد. گتوزو هم در ابتدای نتوانست تغییری در روند تیم ایجاد کند اما به یکباره میلان متحول شد و نتایج خوب میلان گتوزو آغاز شد. عملکرد ضعیف میلان در ابتدای فصل باعث شده تا این تیم با وجود پیروزی های اخیر همچنان در رتبه ششم جدول باشد. اگر چه شانس برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای آنها ایجاد شده است. گتوزو با وجود عملکرد خوب در سری آ در لیگ اروپا مقابل آرسنال به سختی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

دو تیم همشهری رم و لاتزیو نیز امسال عملکرد متوسطی داشتند و هدف آنها کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. چهار تیم از ایتالیا به لیگ قهرمانان سال آینده راه پیدا می کنند و در حال حاضر شش تیم مدعی اصلی کسب این چهار سهمیه هستند. ناپولی و یووه که خودشان را از بقیه تیم های جدا کردند و کسب سهمیه آنها تقریبا قطعی است. اما سه تیم اینتر ، لاتزیو و رم که در جدول با اختلاف امتیاز نزدیک رتبه های سوم تا پنجم را در اختیار گرفتند در هفته های آبنده نبرد سختی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارند. میلان هم که تقریبا خودش را به آنها نزدیک کرده است . البته رم در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته ضمن صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در جدول سری آ نیز در رتبه سوم قرار بگیرد و حاشیه امنیت خوبی برای خود مقابل لاتزیو و اینتر ایجاد کند. از این چهار تیم ، دوتیم به همراه یووه و ناپولی به لیگ قهرمانان سال آینده صعود می کنند و احتمالا دو تیم دیگر سهمیه لیگ اروپا می گیرند.

دوئل یووه و ناپولی برای فتح اسکودتو/خیز میلانی ها و پایتخت نشینان برای کسب سهمیه اروپا

 در انتهای جدول سری آ نیز تیم نگون بخت بنونتو که فقط 10 امتیاز دارد کاندیدای اصلی سقوط است و تیم های کروتونه ، ورونا ، اسپال و کیه وو دیگر تیم هایی هستند که شانس زیادی برای بقا ندارند و احتمال دو تیم از این چهار تیم به همراه بنونتو در انتهای فصل به سری بی سقوط می کند.

تیم های ایتالیایی در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا عملکرد متوسطی داشتند. رم برخلاف سری آ در لیگ قهرمانان خوب عمل کرد و در گروه مرگ به عنوان صدرنشین صعود کرد و در یک هشتم نیز با عبور از شاختار به یک چهارم و تیم بارسلونا رسیده است. اما ناپولی برخلاف رم هر چقدر در سری آ عملکرد خوبی داشت ، در لیگ قهرمانان قدرتمند ظاهر نشد و با سوم شدن در گروهش به لیگ اروپا راه یافت و آنجا نیز با شسکست مقابل لایپزیش آلمان حذف شدند. یوونتوس نیز دیگر نماینده ایتالیا در لیگ قهرمانان بود که این تیم نیز عملکرد بدی نداشت و پس از بارسلونا در گروهش دوم شد و در مرحله بعد تاتنهام را در یک مسابقه جذاب حذف کرد و در یک چهارم باید به مصاف رئال مادرید برود..

هر چه به پایان فصل نزدیک می شویم تنور لیگ ایتالیا بر خلاف لیگ های معتبر دیگر که فاصله ها بیشتر می شود، داغ تر شده و شاید بر خلاف سالهای اخیر ، قهرمان حتی در هفته پایانی مشخص شود. قهرمان ایتالیا یکی از تیم های یوونتوس و ناپولی خواهد بود. تیم جنوب ایتالیا تاکنون فقط دو بار در سالهای 1987 و 1990 که مارادونا را به عنوان بازیکن در اختیار داشت قهرمان سری آ شده در حالی که تیم تورینی 33 بار تاکنون اسکودتو را فتح کرده است و اگر امسال نیز قهرمان شود هفتمین قهرمانی پیاپی آنها در سری آ خواهد بود.

دوئل یووه و ناپولی برای فتح اسکودتو/خیز میلانی ها و پایتخت نشینان برای کسب سهمیه اروپا

ایتالیا در سالی که نتوانست به جام جهانی صعود کند و تیم ملی قدرتمندی ندارد، در لیگ داخلی یکی از جذابترین و نزدیکترین رقابتهای چند فصل اخیر را تجربه می کند. حال طرفداران فوتبال در جهان فقط منتظر تکلیف قهرمان در سری آ هستند تا این لیگ نیز مانند دیگر لیگ های معتبر قهرمان خود را بشناسد.

انتهای پیام/

نبرد سخت ناپولی و یوونتوس بر سر قهرمانی در ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار