رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدی مطرح كرد؛

مسئولان از کالای ایرانی استفاده کنند

حجت الاسلام جلالی گفت:برای تحقق این شعار باید از خود شروع کنیم. ادارات و مسئولان خریدهای خود را از کالای ایرانی قرار دهند و میز، مبل و تشکیلات اداری باید کالای ایرانی باشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی،رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدی ،با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت:چندین سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر مبنای مسائل اقتصادی و اصلاح مبانی اقتصادی کشور قرار دادند و بیشتر توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی ادامه داد: اگرچه نامگذاری سال‌ها بر اساس اصلاح ساختار اقتصادی بی‌تأثیر نبوده و به بخشی توجه شده و عمل کردند ولی این مسئله وجود دارد که مسئولان اجرایی به این شعارهای رهبری جامه عمل نپوشاندند و تحقق کامل پیدا نکرده است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امسال رهبری مخاطب خود را تنها دولتمردان قرار ندادند بلکه این بار مخاطب خود را توده مردم قرار دادند که دولت نیز در ضمن مردم محسوب می‌شود افزود: برای حمایت از کالای ایرانی نخستین مشکل چالش‌های ذهنی است که اکثر مسئولان اجرایی به آن مبتلا هستند.

وی  بیان کرد: آنها باور ندارند که می‌توان نگاه مردم را به کالای ایرانی مثبت و نظر آنها را به کالای ایرانی جلب کرد و باور ندارند ما می‌توانیم با کالای خارجی رقابت کنیم زمانی که به این مسائل باور نداشته باشند انگیزه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی ندارند.

جلالی عنوان کرد: از ابتدای سال که این ایده از سوی رهبری اعلام شد مردم و فضای مجازی استقبال خوبی داشتند و به نظر می‌آید امسال این شعار به طور جدی محقق شود و مردم استقبال خوبی داشته باشند البته رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه خوب کار کردند.

 وی با بیان اینکه چالش ذهنی در زمینه بهتر بودن جنس خارجی از دو بعد است عنوان کرد: از طرفی مسئولان باور ندارند و از طرفی مردم باور نمی‌کنند که می‌توانیم جنس خوب داشته باشیم که در این زمینه کارخانجات باید تولیدات خود را متنوع و به روز کنند و از نظر کیفیت ارتقا دهند.

جلالی خاطرنشان کرد: نکته دیگر حمایت دولت از کارخانجات است. اگر کارخانجات را حمایت کنیم و سرمایه در اختیارشان قرار دهیم تولیدات آنها نیز کیفی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای تحقق این شعارعنوان کرد: برای تحقق این شعار باید از خود شروع کنیم. ادارات و مسئولان خریدهای خود را از کالای ایرانی قرار دهند و میز، مبل و تشکیلات اداری باید کالای ایرانی باشد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی مسئله به روز سازی،کیفیت و کمیت کالاهای ایرانی را از دیگر موارد در دستور کار ذکر کرد و افزود: باید کیفیت محصولات ارتقا پیدا کند تا مردم با اعتماد کامل کالای ایرانی خریداری کنند.

  وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه یادآورشد: فیلم‌سازان، هنرمندان سینما و تئاتر و فعالان فضای مجازی باید وارد شوند و فرهنگ‌سازی کنند و ذهنیت سابق پاک و ذهنیت جدید جایگزین شود تا سال حمایت از کالای ایرانی، اشتغال و اقتصاد مستقل و کارآمد را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ح

برخی مسئولان انگیزه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار