جشن‌های ولادت حضرت جوادالائمه (ع) برگزار شد

آیین‌های جشن و بزرگداشت سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت باب الحوائج جوادالائمه (ع) برپا شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ روز گذشته چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ همزمان با ۱۰ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری عید بزرگ سالروز ولادت باسعادت نهمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی الجواد (علیه السلام)، آیین‌های جشن همراه با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم مؤمن و ولایتمدار این استان، با شعر خوانی و مولودی خوانی، اجرای برنامه‌های شاد، تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی، عید ولادت پر خیر و برکت حضرت باب الحوائج جوادالائمه (ع) را که با تعطیلات نوروزی همزمان بود، جشن گرفتند.

حضرت امام محمد تقی (ع) معروف به «جوادالائمه (ع)» فرزند ارجمند حضرت امام رضا (ع) و نهمین امام شیعیان، در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مادر گرامیشان هم «سبیکه» یا «خیزران» است.

امام جواد (ع) در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری و در سن ۲۵ سالگی، در پی توطئه معتصم عباسی و به دست همسر خود ام‌الفضل دختر مأمون عباسی در بغداد به شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار قبر مطهر جدش حضرت امام موسی کاظم (ع) در کاظمین به خاک سپرده شد که مرقد و مضجع منور و مقدسشان، زیارتگاه و ملجاء شیعیان و ارادتمندان اهل بیت (ع) می‌باشد.

انتهای پیام/ن

جشن‎های ولادت حضرت امام جواد (ع) برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار