مساجد فارس پذیرای هزاران معتکف

هزاران معتکف، از امشب با حضور در مساجد استان فارس در آیین معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند.

مساجد فارس پذیرای هزاران معتکفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امسال مراسم عبادی اعتکاف در بیشتر مساجد و اماکن مذهبی فارس، به‌ خصوص مساجد جامع استان برگزار می‌شود.

وی افزود: قرائت و ختم قرآن کریم، برپایی حلقه‎های معرفت، مراسم ختم قرآن و صلوات، به جا آوردن اعمال ام داوود، کلاس‎های تجوید قرآن و نماز، مشاوره و سخنرانی مذهبی از مهمترین برنامه‌های روز‌های اعتکاف است.

مهرابی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقات کتاب خوانی و فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی و برپایی جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ توسط روحانیون و ائمه جماعات از دیگر برنامه‌های است که برای برگزاری پربارتر این مراسم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه موقت شیراز هم گفت: امسال این مراسم معنوی در بیش از ٥٧٢ مسجد برگزار می‌شود و تا امروز،١١٢ هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف نام نویسی کرده اند.

امسال بیست و ششمین سال متوالی است که مراسم معنوی اعتکاف در فارس برگزار می‌شود و در این مراسم معنوی معتکفان در سه روز روزه داری به راز و نیاز با معبود خود می‌پردازند.

اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه نشینی است و معتکف گوشه‌ای را برای خویش بر می‌گزیند و در خلوتی معنوی به ذکر خداوند می‌پردازد.

ایام البیض یا اعتکاف در روز‌های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزاری می‌شود.

پارسال بیش از ۱۰ هزار نفر در بزرگترین اعتکاف جوانان کشور در مصلی نماز جمعه شیراز شرکت کردند.
انتهای پیام/ر

برگزاری مراسم عبادی اعتکاف در بیشتر مساجد و اماکن مذهبی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار