اسکان بیش از 40هزار نفر مسافر در شهرستان نایین

فرماندار نایین از اسکان بیش از 40هزار نفر مسافرنوروزی در شهرستان نایین خبر داد.

محمود جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: شهرستان نایین دارای پیشینه چندین هزارساله تاریخی است که این تاریخ، فرهنگ و هویت ملی جزو شناسنامه و ارزش‌های این شهرستان محسوب شده و از طرفی توسعه شهرستان نایین با وجود این پتانسیل‌ها در گرو توسعه و رونق گردشگری است.

وی ادامه داد: در نوروز امسال همانند سال‌های گذشته برگزاری نوروزگاه شهرستان نایین با هدف معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی، بومی، مفاخر و همچنین مفرح نمودن ایام نوروز برای همشهریان و مسافران عزیز نوروزی برنامه‌ریزی شد.

فرماندار نایین خاطرنشان کرد: برپایی غرفه‌های سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه محصولات گیاهی و معرفی مفاخر شهرستان نایین در محوطه بناهای تاریخی خانه پیرنیا، خانه فاطمی و مسجد جامع نایین، برپایی نمایش‌های سنتی و بومی منطقه در بناهای تاریخی نایین در ایام نوروز، اجرای موسیقی‌های سنتی و محلی در خانه تاریخی پیرنیا و خانه تاریخی فاطمی و دیگر بناهای تاریخی، راه‌اندازی قطار گردشگری، برنامه وی‍ژه جشنواره ریگاره در مدرسه تاریخی عبرت محمدیه شامل نمایش‌های سنتی عرصه محصولات و سوغات بومی، جنگ‌های شادی، برنامه‌های فرهنگی  هنری و مسابقات، موسیقی محلی از جمله برنامه‌های نوروزی در شهرستان نایین است.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری جشنواره و مسابقه غذاهای محلی در بافت تاریخی شهر نایین،  برگزاری جشنواره و مسابقه صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه  مسجدجامع و خانه تاریخی پیرنیا، برگزاری جشنواره و مسابقه بازی‌های محلی و بومی دربناهای تاریخی از دیگر برنامه‌های نوروزی امسال شهرستان نایین بوده است.

جمالی تصریح کرد: در مجموع در ایام نوروز امسال و تاکنون، حدود 17هزار نفر را در سطح مدارس شهرستان نایین اسکان داده‌ایم و در مجموع در قالب مدارس، هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها، کمپ‌ها و چادرها، بیش از 40هزار نفر مسافر در شهرستان نایین سکنی گزیده‌اند.

وی با اشاره به تاریخی بودن شهرستان نایین و وجود هزار و 200 اثر تاریخی مهم در آن افزود: در این ایام بیش از 12هزار بازدید از چهار اثر شاخص تاریخی شهرستان شامل موزه مردم‌شناسی پیرنیا نایین، مسجد جامع نایین، آسیاب ریگاره محمدیه و خانه تاریخی فاطمی صورت گرفته که در مجموع از آثار تاریخی نایین حدود 150هزار بازدید گزارش شده است.

فرماندار نایین تاکید کرد: همچنین با احیای بازار تاریخی نایین، بازگشایی غرفه‌های این بازار تاریخی و عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، ‌محصولات بومی و هنری در این غرفه‌ها در دستور کار قرار گرفت که با استقبال پرشور مسافران نوروزی نیز مواجه شد.

 

انتهای پیام/م

 

اسکان مسافران نوروزی در نائین

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار