آغاز نشست سه‌جانبه رؤسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه

دومین اجلاس سه‌جانبه رؤسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه با محوریت موضوع سوریه در کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه راشاتودی در خبری فوری از آغاز نشست سه جانبه میان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، خبر داد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک کارشناس امور ترکیه گزارش داد هدف از این نشست سه جانبه، بررسی مسائل آینده در شمال سوریه، پس از عقب نشینی آمریکا است.

 رؤسای جمهور ایران و روسیه در بدو ورود به محل برگزاری این نشست مورد استقبال رئیس جمهور ترکیه قرار گرفتند و پس از گرفتن عکس یادگاری این نشست، در صدر هیأت‌های عالی رتبه مقامات سه کشور، مذاکرات خود را آغاز کردند.

دومین نشست سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات درباره بحران سوریه برگزار می‌شود. حفظ تمامیت ارضی سوریه، حفاظت از مناطق عاری از تنش ایجاد شده در پایان روند آستانه، گام‌های لازم برای حل سیاسی مسأله و مبارزه با تروریسم از موضوعات اصلی دستور کار این نشست خواهد بود.

رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه پیش از این در یکم آذر ۱۳۹۶ در شهر سوچی روسیه نیز نشستی درباره سوریه برگزار و بیانیه مشترکی را در این خصوص منتشر کردند.

پیشتر رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود سه کشور حاضر در نشست امروز اتفاق نظر دارند که راه حل سیاسی، تنها راه برای پایان درگیری های مستمر در سوریه است که از سال 2011 جریان دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار