توضیحات نجار درباره معطلی لایحه سازمان مدیریت بحران در خانه ملت

رئیس سازمان مدیریت بحران درباره تاخیر در تصویب لایحه سازمان متبوعش در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه داد.

///اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان ارائه لایحه قانون مدیریت بحران به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این قانون به صورت آزمایشی و پنج‌ساله تدوین شده بود.

وی افزود: از زمانی که به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران فعالیتم را آغاز کردم، 5 سال از اجرای قانون سازمان مدیریت بحران گذشته بود، لذا به فوریت لایحه‌‌ای را به صورت پیشنهادی در اواسط سال 93 به دولت فرستادیم و مجلس شورای اسلامی هم تا پایان سال 93 آن را تمدید کرد.

نجار با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون‌های کارشناسی، فرعی و اصلی دولت، مطرح و مصوب سپس در اوایل سال 94، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، ادامه داد: اکنون بیش از 30 ماه است که این لایحه در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است و در دستور کار صحن علنی قرار دارد، اما بررسی برنامه‌ها و لوایح مختلف مثل برنامه ششم، لایحه بودجه و ... بررسی آن را به تعویق انداخته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: امیدوارم در اولین فرصت کاری مجلس این لایحه مطرح و نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لایحه جدیدی از سوی دولت و سازمان مدیریت بحران، به مجلس تقدیم شده است که تا سال 96 هم تمدید شد اما آن لایحه مورد توجه قرار نگرفت.

نجار بیان کرد: لایحه سازمان مدیریت بحران در مجلس قرار دارد، ارزیابی‌های آن انجام شده و آماده بررسی در صحن علنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار