مخالفت فرماندار نوادا با تصمیم ترامپ برای استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا در مرز با مکزیک

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت نوادای آمریکا با استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا در مرز با مکزیک برای مقابله با پناهجویان غیرقانونی مخالفت کرد.

مخالفت فرماندار نوادا با تصمیم ترامپ برای استقرار نیرو‌های گارد ملی آمریکا در مرز با مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، برایان سندووال، فرمانده جمهوری خواه ایالت نوادا، با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برای استقرار نیروهای گارد ملی در مرز با مکزیک مخالفت کرد.

سخنگوی سندووال در رایانامه ای که روز جمعه به خبرگزاری آسوشیتد پرس ارسال شد، اعلام کرد فرماندار نوادا معتقد است استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در مرز با مکزیک (برای مقابله با پناهجویان غیرقانونی) استفاده مناسبی از این نیروها نیست.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گذشته با امضای حکمی، دستور استقرار حدود چهار هزار نیروی گارد ملی این کشور در مرز با مکزیک را صادر کرد. ترامپ هفته گذشته اعلام کرد تا زمان ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک نیروهای ارتش (برای مقابله با ورود مهاجران مکزیکی) در مرز میان دو کشور مستقر خواهند شد. پس از آن بود که کاخ سفید اعلام کرد از نیروهای گارد ملی برای این منظور استفاده خواهد شد.

مقامات دو ایالت آریزونا و تگزاس چند روز پیش اعلام کردند نیروهای گارد ملی را به مرز اعلام خواهند کرد. تگزاس نخستین ایالتی بود که این نیروها را به درخواست ترامپ به مرز با مزیک فرستاد. این در حالی است که کیت براون، فرماندار ایالت اورگن، در توییتی اعلام کرده است نیروهای گارد ملی ایالت متبوعش را در طرح ترامپ مشارکت نخواهد داد.
انتهای پیام/

مخالفت برایان سندووال با استقرار گارد ملی آمریکا در مرز با مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار