آتش‌سوزی در فاز ۲۲ - ۲۴ پارس جنوبی صحت ندارد/مهار آتش در انبار کارخانه لوله در پارس جنوبی

فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: آتش سوزی که ساعت ۱۷ روز یکشنبه در انبار نگهداری موقت مواد زاید کارخانه عایق بندی لوله در فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی رخ داد، پس از ۲ ساعت مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،فتح الله نوروزی فرماندار کنگان استان بوشهر گفت:  نیرو‌های آتش نشانی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ با کمک آتش نشانان فاز ۱۹ و منطقه پارس ۲ (پارس کنگان) با استفاده از ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشان شعله‌های آتش را خاموش کردند.

وی اضافه کرد: همچنین با خاکریزی در اطراف انبار از سرایت آتش به دیگر تاسیسات مستقر در این فاز‌ها جلوگیری شده است و هیچ خطری پالایشگاه و دیگر تاسیسات فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی را تهدید نمی‌کند.

فرماندار کنگان ادامه داد: با توجه به اینکه مواد موجود در این انبار از نوع فوم است و باید بطور کامل بسوزد، دود ناشی از سوختن مواد زاید هنوز ادامه دارد.

وی گفت: مواد زاید کارخانه عایق بندی لوله بطور موقت در این انبار نگهداری و هر ماه یکبار به خارج از منطقه پارس جنوبی منتقل می‌شد.

نوروزی افزود: علت این آتش سوزی مشخص نیست و در دست بررسی قرار دارد.

همپنین روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی با تکذیب آتش‌سوزی در فاز ۲۲ - ۲۴ پارس جنوبی اعلام کرد: آتش‌سوزی در انبار ضایعات فوم‌های پلاستیکی پیمانکار بوده که هیچ ارتباطی به پروژه و تاسیسات و پالایشگاه فاز ٢٢ و ۲۴ ندارد.

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی تاکید کرد: دود زیاد حریق هم به علت پلاستیک‌های داخل انبار بوده و کاملا تحت کنترل و ایزوله شده است و جای نگرانی ندارد.

فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در منطقه پارس ۲ در شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر در دست ساخت است.

انتهای پیام/پ

مهار آتش سوزی انبار کارخانه لوله در پارس جنوبی

 

برچسب ها: آتش سوزی ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.