سناتور فرانسوی: برادران سعودی می‌توانند موضع پاریس در قبال برجام را درک کنند

یک سناتور فرانسوی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت پاریس در قبال برجام سیاست خاص خود را دارد و سعودی‌ها می‌توانند آن را درک کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سعودی الشرق الاوسط مصاحبه‌ای اختصاصی با «ناتالی گولت»، عضو مجلس سنای فرانسه و رئیس گروه دوستی «فرانسه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس»، انجام داد که بررسی اوضاع سوریه و عراق، جنگ در یمن و کشمکش با ایران از مهمترین محور‌های آن بود. این سناتور در این مصاحبه گفت عربستان می‌تواند موضع پاریس در قبال برجام را درک کند.

گولت در این مصاحبه با اشاره به ادعاهای سعودی‌ها درباره کمک تسلیحاتی ایران به یمن گفت: پاریس و ریاض «دیدگاه مشترکی» درباره مسائل منطقه‌ای دارند. اصابت «موشک‌های ایرانی» به خاک عربستان نشان می‌دهد که تا چه اندازه وجود امنیت در این منطقه لازم و ضروری است و تا چه اندازه باید به این مسئله و سیاست‌های ایران توجه کرد.

او درباره مخالفت ریاض با توافقنامه هسته‌ای ایران و حمایت پاریس از این توافقنامه و اینکه آیا این مسئله مانع تحکیم روابط عربستان سعودی و فرانسه می‌شود یا خیر، گفت: مذاکره با همه کشورها، از اصول ثابت دیپلماسی فرانسه است، اما سفر اخیر ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، به تهران نشان داد که محدودیت‌هایی برای نزدیکی دو کشور وجود دارد و حذف این محدودیت‌ها دشوار است. رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه نیز به طور آشکار به اعلام مخالفت‌های فرانسه با برنامه موشک‌های بالستیک ایران پرداختند.

این سناتور فرانسوی همچنین درباره موضوع هسته‌ای ایران که باعث ایجاد نوعی بدفهمی بین پاریس و ریاض شده است گفت: فرانسه سیاست خاص ِخود را در این زمینه دارد و به نظر من، برادران سعودی می‌توانند این مسئله را درک کنند.

انتهای پیام/

گفتگوی سناتور فرانسوی با روزنامه الشرق الاوسط درباره برجام 

برچسب ها: فرانسه ، عربستان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار