توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص جزئیات حج 97

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:مذاکرات حج ۹۷ نیز به خوبی انجام گرفته و بحث عزت و امنیت حجاج مورد تاکید است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نخستین جلسه مدیران سازمان حج و زیارت در سال ۹۷ اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوزه پزشکی و ضرورت آگاهی رسانی به زائران باید با جدیت و سرعت انجام گیرد و دستور العمل لازم به مدیران کاروان ها، برای تسریع تکمیل معاینات باید هر چه سریعتر انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با آموزش زائران حج تمتع ۹۷ توضیح داد: موضوع آموزش حجاج و زمانبندی لازم برای این مهم باید به صورت شفاف و هماهنگ انجام شود.

محمدی با اشاره به موضوع جامه دان‌های متحد الشکل و یک اندازه برای زائران گفت: جامه دان‌ها باید به صورت برنامه ریزی شده و بر اساس تولید با کیفیت داخلی انتخاب شود.

وی به موضوع «جلیقه همشکل» زائران ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: طرح و نماد روی جلیقه‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید منعکس کننده نظم و انضباط حجاج باشد.

محمدی بر لزوم تسریع و منظم وظایف معاونت‌ها در زمان باقیمانده تا ایام حج تاکید کرد و گفت: تمامی مباحث اعم از اسکان، تغذیه، پزشکی، مشاعر، عرفات و در زمان کوتاه باقیمانده تا شروع اعزام‌ها از ۲۵ تیرماه باید نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات حج ۹۷ نیز به خوبی انجام گرفته و بر اساس توافق صورت گرفته، بحث عزت و امنیت حجاج مورد تاکید است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به بررسی موضوع عتبات و اعزام زائران در این حوزه پرداخت و تاکید کرد: برای برون رفت از فضای نابسامان فعلی که به تضییع حقوق زائران و دفاتر خدمات زیارتی منجر شده است باید اعزام‌های استانی عتبات عالیات در چارچوب ضوابط اجرایی سازمان، با جدیت دنبال شود.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه کاروان‌های غیر مجاز نیز در ایام پر تردد زائران به فعالیت پرداخته اند که باید اطلاع رسانی لازم برای مردم و متقاضیان انجام شود.

لازم به ذکر است؛در این جلسه به بررسی برنامه‌های انجام شده در حوزه معاینات پزشکی متقاضیان سفر حج تمتع، اسکان زائران، تغذیه و تدارکات، آموزش زائران و ... پرداختند.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس سازمان حج و زیارت در نخستین جلسه مدیران مورخ 20 فروردین

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار