دبیر اجرایی بیست و نهمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران و دومین کنگره بین المللی مطرح کرد؛

اخلاق پزشکی فاکتور مهم در فیزیوتراپی

انتظاری با اشاره به لزوم پیشگیری از درمان‌های بی‌مورد برای بیماران گفت: اخلاق حرفه‌ای یکی از محورهای اصلی این کنگره بوده و پیشگیری از این مسئله مؤثر خواهد بود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم انتظاری در آستانه برگزاری بیست و نهمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران و دومین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران اظهارداشت: محورهای کنگره امسال شامل اخلاق حرفه‌ای، فیزیوتراپی و سلامت، فیزیوتراپی در بیماری‌های لگن، فیزیوتراپی در بیماری‌های نورولوژیک و اعصاب و کاربرد الکتروتراپی، دیسپلنکشن‌های عصبی و عضلانی در فیزیوتراپی است که جدیدترین مباحث در این حوزه‌ها مورد بررسی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این کنگره 19 تا 21 اردیبهشت 97 در هتل المپیک تهران با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار می‌شود، افزود: امسال برای اولین بار از دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی واقع در شهر تهران دعوت به‌عمل آمده تا هم به عنوان شرکت کننده و هم ارائه دهنده مقاله در کنگره شرکت کنند.

دبیر اجرایی بیست و نهمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران ادامه داد: در حاشیه این کنگره شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش بنیانی که تجهیزات فیزیوتراپی تولید می‌کنند، نیز حضور خواهند داشت.

انتظاری بابیان اینکه عنوان شعار کنگره امسال «فیزیوتراپی راهی است به سوی زندگی سالم» است، عنوان داشت: علت انتخاب این شعار این است که فیزیوتراپی می‌تواند در سلامت زندگی و نوع زندگی اثربخش باشد. یعنی اگر فرد روش زندگی صحیح از نظر رفتار ، بلندشدن، نشستن، بلند کردن اجسام و کارهای روزمره انتخاب کند و با فیزیوتراپی در تماس باشند می‌تواند کمتر دچار بیماری‌های اسکلتی عضلانی شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرایطی در سایت انجمن راه اندازی کردیم که مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت، اطلاع یابند که چه افرادی صلاحیت انجام فیزیوتراپی دارند و تنها کسانی اسامی‌شان در این سامانه هست که یا عضو انجمن علمی فیزیوتراپی یا عضو سازمان نظام پزشکی باشند.

این فیزیوتراپیست گفت: مسئله مهمی که در این کنگره بحث خواهد شد اهمیت اخلاق حرفه ای است و تلاش داریم اعلام کنیم ما تعهدی در قبال بیمار داریم که با هیچ موضوعی قابل تعویض نیست و مسئله‌ای که اولویت دارد درمان بیمار است.

انتظاری گفت: باید از نظر اخلاقی ساختاری را به‌وجود بیاوریم که از نظر انسانیت و تعهد حرفه‌ای که به جامعه داریم چه از نظر تشخیص چه درمان به بهترین شکل عمل کنیم و نباید رابطه مالی در این زمینه باشد به‌خصوص در فیزیوتراپی که بیمار یک بار مراجعه نمی‌کند بلکه روند درمانی‌اش به چندین جلسه ختم می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ بیست و نهمین کنگره سالانه فیزیوتراپی و دومین کنگره بین المللی انجمن فیزیوتراپی از19 تا 21 اردیبهشت 97 در هتل المپیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

برگزاری کنگره فیزیوتراپی و دومین کنگره بین المللی انجمن فیزیوتراپی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار