رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآنی/ تحقق مطالبات تشکلات قرآنی در یک مسابقه

مراسم رونمایی از سی‌و‌پنجمین پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن که با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و مسئولان سایر دستگاه‌های قرآنی در ساختمان اوقاف برگزار شد.

//////////////////به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم رونمایی از سی‌و‌پنجمین پوستر مسابقات بین‌المللی قرآن که با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان سایر دستگاه‌های قرآنی در ساختمان اوقاف برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید همه ما به آن توجه کنیم حسن اجراء آن چیزی است که در جلسات مطرح می شود اظهار کرد: اگر هرگونه ناهماهنگی در کلیت کارها و کمیته های مختلف این دوره از مسابقات وجود داشته باشد، در انجام امور خلل ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بیشترین مباحث درباره اداره سالن اصلی مسابقات قرآن و حضور مردم در سالن مسابقات بود، اما در این میان بیش از هرچیزی اداره مهمانان خارجی دارای اهمیت بیشتر است، زیرا آنها از دو مجموعه داوران و متسابقین تشکیل می‌شوند، درواقع در برخی از موارد این افراد مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که این افراد به مدت یک هفته در اختیار ما و مهمان جمهوری اسلامی هستند که باید از برکات انقلاب، امام راحل و رهبری برای آنها روایت کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: ارائه عملکرد مجموعه قرآنی از نظام جمهوری اسلامی امری ضروری است، جامعه قرآنی باید عملکرد خود را در یک جایی عرضه کند و این موضوع محدود به یک سازمان و ارگان نیست بلکه کلیت نظام در راس امور قرار گرفته است، و کلیه مهمان ها و مردم باید از این برنامه های قرآنی آگاهی پیدا کرده و اطلاع رسانی شود.

محمدی افزود: این افتخار ماست که یک نظام طبق یک جهت‌گیری مشخص و با یک برنامه به قرآن بپردازد، تا به امروز در این خصوص خوب عمل نکردیم، رفتن به سوی منظومه فکری قرآنی رهبری نیز موضوعی دیگر است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا ما از این نعمت الهی برخوردار هستیم و باید از ایشان بهره لازم را ببریم.

وی بیان کرد: امور بین بخشی و بین کمیته‌ها موضوع مهم دیگر است که هرکدام از مجموعه‌های ما نمی‌توانند بدون حضور یک کمیته کار خود را پیش ببرند، سایر هماهنگی ها باید مراقبت شود و مسئولان مربوط امور بین کمیته ها و اجزاء مختلف را تعریف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر دیده شدن شهر قم است، ما تمام تبلیغات خود و هم و غم را برای استان تهران گذاشته‌ایم در حالی که ما مسابقات قرآنی در کلیه حوزه‌های علمیه قم نیز داریم، از این رو مراجع عظام نیز تذکراتی داشتند و از سال بعد قرار است طلاب خواهر و دانشجویان خانم مسلمان نیز بتوانند در مسابقات حضور پیدا کنند.

محمدی ادامه داد: همچنین مدیران مدارس می‌توانند سهمیه ای قرآنی در هر مدارس نیز داشته باشند و از این رو در مسابقات حضور پیدا کنند، در این میان نسبت به پیگیری تمام وظایف مجموعه‌های قرآنی نیز باید اقدامات لازم انجام شود، امروز اگر موسسات قرآنی خود را نشان ندهند نمی‌توان کاری را برای تحقق مطالبات آنها پیش برد، امروز جامعه قرآنی باید خود را برای قرآن اثبات کند پس موسسات قرآنی باید داشته‌های خود را در مقام مربی و دانش‌پژوه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی نیز موضوعی مهمی است که باید در آن به خوبی اقدامات انجام شود، خاطرنشان کرد: ضمنا هماهنگی و پایبندی تمام مجموعه‌های قرآنی تا زمان حضور در جمع رهبری بعد از مسابقات قرآنی امری بسیار مهمی است و در همین قالب تقاضا داریم در جمع‌بندی نهایی چه کسانی که از قوا و دستگاه‌های مختلف نسبت به این برنامه قرآنی پای کار آمدند چه موسسات قرآنی سریعا کمیته برای برنامه سال بعد تشکیل دهند زیرا ما باید بعد از مسابقات قرآنی سریعا به سراغ برنامه‌ریزی مسابقات سال بعد قرآن برویم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برنامه‌های خوب و قرائت‌های خوب باید مدنظر قرار بگیرد و باید ببینیم چه برنامه ای خوب است و در اختیار مردم و میهمانان قرار دهیم، همچنین حضور خانم ها در مسابقات مغتنم است ولی باید یک رقابت بین آقایان و بانوان انجام شود.

محمدی با اشاره به موضوع انتقادات و پیشنهادات و اهمیت آن افزود: موضوع انتقادات و پیشنهادات باید کنترل شود زیرا بسیاری از پیشنهادات جای خاص خود را دارد و نباید مطرح شود، گاهی ما انتظار نداریم از کسانی که اهل این خانواده هستند زیرا انتقادات و پیشنهادات آنها به گونه‌ای نیست که سازنده باشد، ما در جمع میهمانان نباید خودمان را بزنیم بلکه باید بعد از مسابقات بتوانیم پیشنهادات و انتقادات را به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: ما از انتقادات ناراحت نمی‌شویم ولی انتقاد باید دلسوزانه و به جای خودش باشد، گاهی عدم زمان شناسی در مطرح کردن انتقادات کار را زیر سوال می‌برد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم موسوی متقی در ادامه این برنامه گفت: درخلال مسابقات نمایشگاه جانبی، برنامه های متنوع و بخش های گوناگونی برای سنین مختلف با حضور مبلغین و مربیان قرآنی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین بخش مشاوره احکام و مهارت های زندگی با حضور مبلغین در ۳ غرفه و حضور ۶ مبلغ را خواهیم داشت، البته دو غرفه آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم و وقف قرآنی هم از طریق کیوسک و مشاورین وقف گزارشاتی را برای ترویج وقف قرآنی ایجاد کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی متقی افزود: برای مهمانان بین المللی، ابعاد شخصیتی حضرت مقام معظم رهبری را از ابتدا تاکنون را با نصب تابلوهای مختلف در محل برگزاری مسابقات و هتل های اقامت آنها خواهیم داشت و انها را با سیره زندگی شهدای قرآنی آشنا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور مدیران از پوستر سی و پنجمین دوره از مسابقات رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار