برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم بهاری شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

آخرین پنجشنبه فروردین را در پارک پردیسان سپری کنید

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، پارک پردیسان است که با مساحت 275 هکتار به لحاظ جغرافیایی در شمال غربی پایتخت در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده و  وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست است که می‌توان آن را یکی از مشهورترین پارک‌های سطح کشور برشمرد.

گفتنی است، پارک پردیسان در سال 1393 به عنوان نخستین بوستان بدون دخانیات نام گرفت.

در خصوص پوشش گیاهی پارک پردیسان باید گفت که گیاهان این پارک دو گروه پوشش هرز را شامل می‌شوند. در هر دو گروه گیاهان آب دوست و خشکی پسند قابل مشاهده هستند.

لازم به ذکر است که در مهرماه سال ۱۳۹۶، طی تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران، مدیریت، نگهداری و بهره‌برداری از این پارک با حفظ مالکیت، برای ۱۵ سال به شهرداری تهران واگذار شد.

آخرین پنجشنبه فروردین را در پارک پردیسان سپری کنید

امکانات رفاهی پارک پردیسان

از امکانات بوستان پردیسان می‌توان به مواردی چون موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش گسترده این بوستان اشاره کرد. موزه  تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده و برخی از گونه‌های جانوری زنده، در بوستان پردیسان یکی دیگر از جذابیت‌های پارک جنگلی پردیسان به شمار می‌رود و جالب است بدانید که ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد.

سالن همایش، سالن اجتماعات، سالن نمایش فیلم، بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات بوستان پردیسان است که به هنگام حضور گردشگران در اختیار آن‌ها است.

کل فضای پارک پردیسان به بخش‌های مختلف  تقسیم و تفکیک شده است و تاسیسات، تجهیزات و امکانات رفاهی، بهداشتی، اداری، فرهنگی و ورزشی به معنای کاربری آن هم اکنون در اکثر نقاط در پارک به چشم می‌خورد.

آخرین پنجشنبه فروردین را در پارک پردیسان سپری کنید

دسترسی آسان به پارک پردیسان عامل استقبال گردشگران

به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی از طرف گردشگران پایتخت و همه دوستداران طبیعت که گذر آن‌ها به این بوستان می‌افتد به وجود آمده است و در اغلب روزهای هفته، به ویژه در روزهای پایانی و ایام تعطیل حضور گردشگران و طبیعت دوستان در بوستان پردیسان چشمگیر است.

نزدیکی پارک پردیسان به میدان صنعت (میدان شهرک غرب) هم عاملی دیگر برای افزایش استقبال از این بوستان است و تردد و رفت و آمد به آن را برای علاقه مندان به طبیعت تسهیل کرده است.

آخرین پنجشنبه فروردین را در پارک پردیسان سپری کنید

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به پارک پردیسان

بهتر است بدانید پارک پردیسان از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود.

بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، بوستان پردیسان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.