چگونه پیش خدا عزیز شویم؟

حضرت حق فرمودند مردم، عیال و خانواده من هستند و محبوب‌ترین آن‌ها نزد من کسانی هستند که با مردم، مهربان‌تر باشند و در راه برآورده شدن نیازهای آن‌ها، کوشاتر باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در جلد دوم اصول کافی آمده که امام جعفر صادق(ع) فرمودند: «قال الله عزّوجلّ» یعنی حدیث، حدیث قدسی است و پروردگار عالم فرموده، «الخلق عیالی و احبهم الی الطفهم بهم و أسعاهم فی حوائجهم»، حضرت حقّ فرمودند: مردم، عیال و خانواده من هستند (حتّی نفرمودند: مؤمن، بلکه فرمودند: الخلق، یعنی هر کس می‌خواهد باشد)، محبوب‌ترین آن‌ها نزد من کسانی هستند که با مردم، مهربان‌تر باشند و در راه برآورده شدن نیازهای آن‌ها، کوشاتر باشد.

شاید یک معنی دیگر هم داشته باشد و آن اینکه اتّفاقاً نگوید: «لا یکلف الله نفسا الا وسعها»، یعنی من این‌در وسعم می‌رسد و دیگر نیازی به تلاش بیشتر نیست. بلکه بداند که معنای «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» یعنی آن‌قدر جلو بروی و بروی و بروی، تا جایی که دیگر نمی‌توانی. در عبادت، در ترک گناه، در خدمت به خلق و ... جلو برو.

دلیل هم این است: اوّلاً بدانیم آن کسی که قربة الی الله - که بیان کردیم یکی از خوف‌های ممدوح همین ترس دور شدن از قرب الی الله است - برای مردم کار کند، خدا او را می‌‌بیند «و الله بصیر بالعباد»، و معلوم است خدا جبّار و جبران‌کننده است، وقتی می‌‌بیند که او، به یاد بندگانش و عیال الله است، بیشتر به او مرحمت می‌کند. این یک نکته‌‌ بسیار مهم است.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

چگونه محبوب ترین بنده خداوند باشیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی حسینی
۲۱:۰۳ ۱۶ تير ۱۳۹۷
بهترین بخشه زندگی سجبده و بندگی خداست .خدا ما رو همون طوری که هستیم دوست داره و این بزرگترین لطفه خداست.بندگی یعنی تسلیم بودن,یعنی اطاعت از خدا,یعنی یک کلام رضایته خدا.انسانه کامل یعنی EX انسانی که در اسمان پرواز میکند.یا علی مدد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
اطاعت و بندگی خداوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
امروزها بسيار كم هستند كه بخاطر رضاي خدا كار كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
خدا بزرگ خودش همین کم هارو زیاد کنه و بهشون قدرت و ثروت بده.