رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به اهمیت شعار سال در تحرک اقتصاد کشور، نقش رسانه‌ها را در حمایت از تولید داخلی مهم دانست.

شعار سال  یک ریل گذاری اساسی در مسیر حرکت اقتصادی کشور استوحید احمدی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: باتوجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است  به خوبی می توان دید که  این شعار سال در سرنوشت کشور و مردم نقش بسزایی  دارد و بايد در اقدامات و برنامه‌ريزی ها به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: باتوجه به گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی  این شعار  یکی از مهم و محوری ترین شعارهای سال است و خود می تواند  در واقع  در ریل گذاری اساسی در مسیر حرکت اقتصادی کشور موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهار کرد: اگر به کشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن و کشورهای اروپایی نگاه کنیم به خوبی می توان دید که مهمترین عامل اثرگذاری این کشورها غیر از قدرت‌های نظامی شان قدرت اقتصادی و صادرات کالاهایی است که به کشورهای مختلف دارند و اثرگذاری این کشورها و نفوذشان از طریق کالاهایی است که به کشورهای مختلف صادر می کنند.

احمدی گفت: در کشورهای در حال توسعه  هم تقریبا همین سیاست دنبال می شود اما به هرصورت بعد از انقلاب کشور با مشکلات مختلف روبرو بود ولی خوشبختانه با تدبیر رهبری حرکت های خوبی از نظر اقتصادی،علمی و غیره صورت کرفته است تا بتوانیم به خودکفایی مطلوبی برسیم.

رسانه‌ها به کمک تولید محصولات داخلی بیایند

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور توجه به تولید محصولات داخلی را مهم خواند و ادامه داد: آن چیزی که باید به عنوان ظرافت و دقت و تمرکز به آن توجه کنیم، تولید محصولات داخلی است.

وی بیان کرد: یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در حمایت از کالاهای ایرانی، رسانه ها هستند که می توانند مردم را با تولیدات و کیفیت آن آشنا کنند و زمینه را برای فروش محصولات ایرانی فراهم نمایند.

احمدی ادامه داد: تقویت بخش بازاریابی، اطلاع رسانی و تبلیغات در واحدهای تولیدی هم موضوع مهمی است که تولیدکنندگان در راستای معرفی محصولات خود باید به آن توجه کنند و نیروهای متخصص و حرفه ای را در این بخش به کارگیری نمایند.

وی تاکید کرد:در سالهای اخیر کارهای زیادی در خصوص کارهای نوآورانه و توسعه فناوری شکل گرفته است که می توانند در داخل و هم خارج نقش آفرین باشند و این خود نیاز به حمایت دارد به طوری که باید محصولات کشورمان در برندهای بین المللی قرارگیرند و بتوانند در عرصه رقابتی حضور داشته باشند که این مستلزم فراهم شدن ارتباطات بین المللی است و قطعا دانشگاه ها می توانند در این زمینه موثر عمل کنند.

فاصله زیادی با استانداردهای روز جهان داریم

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اضافه کرد: شرکت های بزرگ ما مانند خودروسازی اگر می خواهند در بازار بین المللی قرار گیرند باید تلاش زیادی در این زمینه صورت گیرد ولی ما متاسفانه فاصله زیادی با استانداردهای روز جهان داریم و این نیازمند تقویت بخش های تحقیق و توسعه است و  برای رفع این نیازها باید  از تجربیات بین المللی استفاده کنیم.

احمدی یادآورشد: باید فرهنگ مصرفی را درست کنیم و مهمترین موضوع در این زمینه فرهنگ سازی عامه است که باید از این طریق  به سمت عزم ملی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: اگر تولید در کشور وجود داشته باشد به دنبال زمینه اشتغال در جوانان بهبودپیدا خواهد کرد و مشکلات در این زمینه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار