متقی فر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید کالای ایرانی منجر به رونق کسب و کار می شود/ دولت و مجلس برای تحقق شعار سال جدی تلاش کنند

خرید کالای ایرانی منجر به رونق کسب و کار و افزایش اشتغال می شود/ مسئولان پاسخگو باشند که چرا سیاست های کلی انتخابات معطل مانده استسخنگوی جبهه پایداری گفت: خرید کالای ایرانی افزایش اشتغال و رونق کسب و کار را در پی دارد و مسئولان باید برای رقابت پذیر کردن آن تلاش کنند.

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شعار حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: تعیین شعار برای سال، در واقع تدوین راهبردی مشخص برای حرکت به‌ سمت پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: باید دولت، مجلس و دیگر دستگاه ها در برنامه‌ها و اقدامات خود برای تحقق شعار سال به ‌طور جدی تلاش کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در کشور ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد در صورتی که نگاه مسئولان به توان داخلی کشور باشد و از همه ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنند، همه مشکلات کشور از جمله بیکاری و معیشت مردم حل خواهد شد.

متقی فر با بیان اینکه جبهه پایداری، وظیفه خود می داند تا در مورد استفاده از کالای ایرانی فرهنگی سازی کند، گفت: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی مطالبه عمومی مردم است و باید مسئولانی که کوتاهی می کنند در روش هایشان تجدید نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم برای تحقق حمایت از تولیدات داخلی مبارزه جدی با قاچاق کالاست، تصریح کرد: قاچاق کالا آسیب های جبران ناپذیری به صنایع و تولید داخلی وارد می کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در زمینه حمایت از کارگر و کار ایرانی به اقدامات عملی نیاز داریم مثلا همه دستگاه ها باید اقلام مصرفی خود را از تولید داخلی تهیه کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: یکی دیگر از نمونه های حمایت از تولید کننده داخلی از بین بردن بروکراسی اداری است چرا که بروکراسی اداری فعالان اقتصادی و تولید کننده را در پیچ و خم راهروهای ادارات گرفتار می کند.

متقی فر با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آحاد مردم باید نسبت به خرید کالای داخلی با تعصب و غیرت برخورد کنند، اظهار کرد: خانواده های ایرانی باید نسبت به این نکته آگاه باشند که خرید کالای داخلی، افزایش اشتغال و رونق کسب‌وکار را در پی دارد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بخش مهم تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بر عهده مسئولان است، اضافه کرد: مسئولان باید برای افزایش تولید داخلی و رقابت‌پذیر کردن آن، برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور وجود برخی مدیران است که ناکارآمدی خود را در مدیریت اقتصاد، به‌ گردن تحریم‌ها می‌ اندازند، گفت: متاسفانه این مدیران، به نسخه های بیگانگان بیشتر از نسخه های داخلی اعتماد دارند.

متقی فر در ادامه با اشاره به سیاست های کلی انتخابات، گفت: مهر 95 مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کردند و باید مسئولان پاسخ بدهند که چرا تاکنون این سیاست ها معطل مانده است.

وی با بیان اینکه باید نهادهایی که در این زمینه مسئول اند به وظیفه خود عمل کنند، افزود: قانون انتخابات کشور اشکالاتی دارد و در سیاست های ابلاغ شده از طرف رهبری چارچوب ها مشخص شده و می توان آن اشکالات را برطرف کرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: در سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، آسیب شناسی حکیمانه و واقع بینانه ای نسبت به قانون انتخابات صورت گرفته است و وظایف هر کدام از دستگاه ها نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار