رئیس اداره منابع آب گناوه گفت: ۲۵ هزار و ۳۱۳ مترمربع از حریم سواحل روخانه‌های فصلی و دریا که توسط زمین خواران در این شهرستان تصرف شده بود، با پیگیری و حکم مراجع قضایی آزادسازی شد.

بیش از ۲ هکتار حریم سواحل گناوه آزاد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کرامت جوکار روز چهارشنبه گفت: از این مجموع ۶ هزار و ۵۱۳ مترمربع حریم رودخانه‌های فصلی و مابقی مربوط به ساحل ۶۰ متری دریاست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیگیری تصرفات حریم دریا به منابع طبیعی و آبخیزداری محول شده، ۱۴ هزارو ۳۱۳ مترمربع از آمار ارایه شده در این عرصه مربوط به ۶ ماه اول سال ۱۳۹۶ است.

جوکار بیان کرد: امکان استفاده از زمین‌های آزاد شده برای ارایه خدمات عمومی وجود دارد و درصورت ارایه طرح باید در کمیته تخصصی بررسی شود.

رئیس اداره منابع آب گناوه افزود: حفظ و حراست از بستر و حریم رودخانه از وظایف این اداره است و درصورت هرگونه تصرفی با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: در هفته اخیر با دستور دادستان این شهرستان از یک فقره زمین خواری درمحل تلاقی رودخانه فصلی به دریا (خور مرده شور) جلوگیری شد.

جوکار افزود: فردی که مدعی مالکیت ۱۱ هزارمترمربع زمین را در بستر این رودخانه را داشت باوجود اخطار‌های مکرر اقدام به تصرف، نخاله ریزی و تسطیح بخشی از آن برای ساخت وساز کرده بود با حکم دادستانی رفع تصرف و جمع آوری شد.

وی گفت: مدعی مالکیت زمین، بدون سند رسمی و با داشتن تنها قولنامه چندین بار درخواست ثبت این زمین را کرده بود که پرونده در کمیسیون آب منطقه‌ای رد و به دادسرا ارجاع شد.

رئیس اداره منابع آب گناوه اظهارکرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری رودخانه و دریا ممنوع است و نقطه تصرف شده از سال ۱۳۹۴ توسط این اداره نشانه گذاری شده است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمالی استان بوشهر و در مسیر رودخانه‌های فصلی بالادست قراردارد.

انتهای پیام/م

25 هزار و 313 مترمربع از حریم سواحل روخانه های فصلی و دریا رفع تصرف شد

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.