بازدید 84 کشور جهان از شهر عروس باغ های ایرانی در کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: 84 کشور جهان از اماکن تاریخی شهر عروس باغ های ایرانی در کاشان طی سال 96 بازدید داشتند.

محسن جاوری، در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: فرانسه با 15 هزار و 353 بازدیدکننده در صدر بازدید گردشگران خارجی از آثار و ابنیه تاریخی کاشان قرارگرفت و پس از آن به ترتیب کشورهای آلمان با 4481 ، ایتالیا با 3971، چین با 3153 و اسپانیا با 2243 بازدیدکننده در رده های دوم تا پنجم بازدیدگردشگران خارجی از از اماکن تاریخی کاشان طی سال 96 قرارگرفتند.
 
وی، در خصوص آمار بازدید گردشگران خارجی از 28 اسفندماه تا پایان سیزدهم فروردین از اثرها و بناهای تاریخی این شهرستان نيز افزود:چهار هزار و 107 نفر از ملیت ها و کشورهای گوناگون در تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان کاشان دیدن کردند که این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به 14 درصد کاهش یافته است.
 

افزایش 32 درصدی اقامت گردشگران خارجی در کاشان

 
به‌گفته‌ وی، اقامت گردشگران خارجی در هتل ها، اقامتگاه های سنتی و هتل آپارتمان های این شهرستان نيز در نوروز 97 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش داشت که بیشتر آنها در اقامتگاه های سنتی اسکان یافته بودند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان درادامه بازدید 470 هزار و 281 نفر گردشگر داخلی در مجموع از 28 اسفندماه تا پایان سیزدهم فروردین از اثرها و بناهای تاریخی این شهرستان را یادآورشد و گفت: آمار این تعداد بازدیدکننده نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشت.
 

صدرنشینی باغ فین در صدر بازدیدها

 
جاوری، صدرنشینی مجموعه جهانی باغ فین کاشان در نوروز 1397 در بازدید اثرهای تاریخی این شهرستان را خاطرنشان‌کرد و گفت: روزانه افزون بر 21 هزار نفر از این اثر ارزشمند دیدن کردند.
 
وی در پایان اظهارداشت: اقامت گردشگران در هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی، میهمانسراها، میهمانپذیرها و زائرسراهای کاشان در ایام نوروز کاهش 31 درصدی نسبت مدت مشابه آن در سال 95 داشت.
شایان ذکر است: بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که 320 مورد آن تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال استان اصفهان واقع می باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.