جزئیات جدید از حمله احتمالی آمریکا به سوریه

یکسال پس از حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، ترامپ بار دیگر بهانه مشابهی برای حمله به این کشور یافته است.

جزئیات جدید از حمله احتمالی آمریکا به سوریه+ واکنش‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یکسال پس از حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بهانه مشابهی برای حمله به این کشور یافته است. وی هفته گذشته در نشست خبری کاخ سفید مدعی شد که دولت آمریکا به زودی متوجه خواهد شد که چه کسی - ایران، روسیه، دولت سوریه یا همگی آنها با هم - عامل حمله شیمیایی اخیر در دومای سوریه است.

ترامپ در حالی حمله شیمیایی ادعایی در دوما را بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه سوریه قرار داده است که هنوز هیچ نهاد یا مرجع بین‌المللی صحت چنین حمله‌ای را تایید نکرده است. وزارت دفاع روسیه می‌گوید بررسی شواهد موجود نشان می‌دهد اصلا در دومای سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده نشده و اتهامات علیه دمشق کاملا جعلی است. به نوشته رویترز، حتی مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز معتقدند حمله‌ای اتفاق نیفتاده است. با این حال، ترامپ سه روز است که مدام بر طبل جنگ با سوریه می‌کوبد.

نماینده روسیه در سازمان ملل شب گذشته (سه‌شنبه) در نشست فوری شورای امنیت درباره سوریه خطاب به «نیکی هیلی» نماینده آمریکا که خواستار تحقیق درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی بود، گفت: "سوال من این است که اصلا چرا می‌خواهید تحقیق کنید؟ شما که از قبل نتیجه را مشخص کرده‌اید و مدت‌هاست که دنبال بهانه‌ای برای حمله می‌گردید." وی ادامه داد: "سال گذشته نیز دقیقا همین مسیر طی شد و شما با همین بهانه به سوریه حمله موشکی کردید. این بار هم کلاه‌سفیدها بهانه لازم را در اختیار شما قرار داده‌اند."

ادامه لفاظی‌های ترامپ و تهدید روسیه
ترامپ که از ابتدای ورود به کاخ سفید به وضوح نشان داده که به دنبال بهبود روابط با روسیه است، طی چند روز گذشته بارها از مسکو به عنوان یکی از متهمان حمله شیمیایی ادعایی اخیر در دوما نام برده است. وی در اولین توییت خود درباره این حمله مشخصا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در کنار ایران و دولت سوریه به انجام این حمله یا مشارکت در آن متهم کرد و گفت به زودی حقیقت را متوجه خواهد شد.

اما وی امروز چهارشنبه از لفاظی‌های همیشگی خود پا را فراتر گذاشت و در یک پیام توییتری رسما روسیه را به دلیل مخالفت خود با حمله نظامی به سوریه تهدید کرد. او در توییتر خود نوشت: «روسیه قول داده هر موشکی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط کند. پس روسیه آماده باش که موشک‌های زیبا، جدید و هوشمند ما در راهند!»

این تهدید توییتری ترامپ ظرف مدت کوتاهی با واکنش‌های زیادی در سطح جهان مواجه شد. وزارت خارجه روسیه دقایقی پس از انتشار این توییت در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «موشک‌های زیبا باید به سمت تروریست‌ها شلیک شوند نه به سمت دولت قانونی سوریه!»

آیا آمریکا علیه سوریه از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد؟
ترامپ از بعد از انتشار خبر حمله شیمیایی ادعایی در شهر دومای سوریه بارها عنوان کرده است که تمامی گزینه‌ها برای به اصطلاح تلافی کردن این اقدام روی میز است. وی حتی سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آمریکای لاتین را نیز برای بررسی آنچه کاخ سفید "پاسخ آمریکا به حمله شیمیایی در سوریه" خواند، لغو کرد.

سی‌ان‌ان نیز روز گذشته گزارش داد که ناو آمریکایی «دونالد کوک» با ۶۰ موشک تام‌هاوک در ۱۰۰ کیلومتری بندر طرطوس در غرب سوریه مستقر شده است.

از سوی دیگر، مقامات ارشد فرانسه و انگلیس نیز اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی با آمریکا هستند تا تصمیم نهایی خود را در خصوص حمله احتمالی به سوریه اتخاذ کنند. طبق گزارش لوفیگارو، جنگنده‌های رافال فرانسه از هم‌اکنون جهت شرکت در حمله احتمالی به سوریه در پایگاه سنت دیزیر در شرق این کشور مستقر شده‌اند.

روزنامه تلگراف نیز گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی جهت حمله موشکی به سوریه صادر کرده است. همچنین، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از استقرار جنگنده‌های انگلیس در قبرس برای حمله احتمالی به سوریه خبر داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ترامپ در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی اخیر در دومای سوریه، به دنبال حمله نظامی چندملیتی به این کشور است. از این رو، با توجه به تماس‌های اخیر مقامات ارشد آمریکا، فرانسه و انگلیس با یکدیگر، انتظار می‌رود اگر ترامپ در نهایت تصمیم به اقدام نظامی علیه سوریه بگیرد، شرکای اروپایی آمریکا نیز او را در این حمله همراهی کنند.

افزایش احتمال حمله موشکی یا هوایی آمریکا به سوریه باعث شد تا سازمان هواپیمایی اروپا نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای هواپیماهای ترابری و مسافربری را طی ۷۲ ساعت آینده از پرواز بر فراز سواحل شرقی مدیترانه و سوریه منع کند.

با این حال، روسیه به صورت کاملا شفاف هشدار داده است که به هر حمله‌ای به سوریه فورا پاسخ خواهد داد و همین مسئله، معادله حمله به سوریه را برای آمریکا دشوار کرده است. علاوه بر این، چین نیز اعلام کرده است با هر نوع توسل تحریک‌آمیز به زور علیه سوریه مخالف است.

اما جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در آخرین اظهارنظر خود درباره احتمال اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرده است که پنتاگون برای ارائه گزینه‌های نظامی درمورد سوریه آماده است. یک مقام ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد پنتاگون گزینه‌های خود برای اقدام نظامی علیه سوریه را در اختیار ترامپ قرار داده است.

طبق آخرین اطلاعاتی که از قول منابع مختلف درباره احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه وجود دارد، دولت ترامپ نهایتا تا روز یکشنبه آتی درباره نوع پاسخ خود به حمله شیمیایی اخیر در دوما تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اما برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که واشنگتن در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، باید خود را برای اقدامات تلافی‌جویانه آماده کند؛ بویژه اگر در این حمله هزینه‌ای به ایران یا روسیه تحمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی برخورداری
۰۸:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
قبل از حمله باید به فکر اسرائیل باشه حزب الله آماده 100هزار موشک به هر شهر 10هزارتا باسرعت دونیم کلیومتر بر ثانیه که هیچ راداری نمی تونه اون رو رهگیری یا منهدم کنه دقیق تر بخوام صحبت کنم در پنج یا شش دقیقه دیگه اسرائیلی وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
این ترامپ نادان فقط بلد فیلم بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
اَی خِدا باز آمریکا غلط زیادی کرد همین نقی و ارسطو همشونو کافیه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۴:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
خب دیگه به نظر با احتمال حمله کوبنده آمریکا ابر قدرت جهان به سوریه تمام معادلات خاورمیانه بهم خواهد ریخت امیدواریم که جنگی صورت نگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۳:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
درود بر مردم مقاوم سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
یا رسول الله ص مددی اقا یامولاع مددی یا صاحبالزمان فرجی انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امریکا ی لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
روسای جمهور فرانسه وانگلیس مانند لاشخور دنبال رو ترامپ هستند شاید چیزی بدست بیاورند چون مانند گذشته توان ندارند
Iran (Islamic Republic of)
دکتر سعید
۱۶:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
به خدا قسم نگاه چپ بندازن به ایرانم یا منافعشو تهدید کنن من یکی که با تمام وجود از کشورم دفاع میکنم و به ترامپ و دوستانش نشون میدم غیرت ایرانی یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من آمریکا میخواد همون بلایی که سر صدام حسین و قذافی آورد سر بشار اسد هم بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشاس
۱۵:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امریکا غلط اضافی کرده چون
Netherlands
پ
۱۵:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا کنه جنگ نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
توروخداعلام جنگ بده فقط ما کردا کافی آمریکا را سر جاش بنشانیم ایران و ایرانی در موقع نیاز تسنن وتشیع نمیشناسد فقط اتحاد مرگ بر امریکا ومتحدانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا برای انتقام هم که شده به سوریه حمله میکنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
سال ۲۰۱۸جنگ جهانی آغازمیشه.امروزنشدفردا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
باید با همین موشک هامون بفرستیمشون هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
بشار اسد وملت همیشه در صحنه پیروزند
Iran (Islamic Republic of)
شمس الدین
۱۲:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
بنده معتقد هستم مردم ایران بسیار بهتر می دانند که امریکا سی سال است که فقط حرف می زند ولی هیچ کاری نمی تواند بکند ما رهبری فرزانه انقلاب را در سر لوحه کار خود داریم و حرف ایشان برای ما حجت است و فرمان ایشان نابودی امریکا و امریکا می داند که نمی تواند هیچ کاری بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امریکا باید منتظر حمله های تلافی جویانه ایران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
با یک حمله پیش گیرانه پر حجم هماهنگ با روسیه، سوریه، حزب الله قبل از اینکه آمریکایی ها دست از پا خطا کنند و خسارتی به جایی وارد کنند کشتی و تجهیزاتشان را به قعر دریا بفرستید تا انتقام خون زنان و کودکانی که در عراق و سوریه و یمن به دست آنها کشته شده اند از آنها گرفته شود. هر کس اولین سیلی را بزند برنده است. اینجا منطقه ما است و حق با ما است آمریکاییها وطنشان آن سوی کره زمین است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهری
۱۰:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
تاریخ ثابت کرده که امریکا هیچ کاری نمیتواند بکند خدا شاهده این مسئله مثل روز روشنه مثل همین مسئله اینم روشنه که با شیعه و دولت اسلامی ایران هرکسی جرات مقابله رو نداره و این امر رو همه میدونند و البته روسیه بهتر فهمیده خدا بیامرزه امام راحل علیه السلام را که پیام پر حکمت اش به گورباچوف معنای زیادی داشت که الان آثارش رو میبینیم.ان شا... همین حرکات این شیاطین باعث بشه بریم و اسراییل رو نابود کنیم تا کمی برای خروج و ظهور اقا کمک بشه و روح امام راحل خشنود شود ان شاالله بحق مادرمان زهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ خیلی گستاخ شده باید یه درست حسابی بهش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ فقط لز دور یاوه گویی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۹:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
ارتش سوریه و متحدانش و گروههای مقاومت ،باید با متجاوزان برخورد سفت و محکمی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آیا روسیه و ایران و لبنان و سوریه ،توان نابودی این چند ناو و فرستادنشان به ته دریا را ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
بهترین فرصت برای ملت سوریه است که تلافی کنند
دوران بزن دررو برای آمریکا و غرب تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
عامل جنگ در سوریه همیشه امریکا بوده
Australia
فرشاد
۰۸:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
غده سرطانی رژیم منحوس اسراییل باید برداشته شود. یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
اگر آمریکا به سوریه حمله کنه ایران روسیه باید کاخ سفید را با خاک یکسان کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا شکست میخورد قول میدهم.باایران وروس.ومتحدانش نمی‌تواند نتیجه گیری مندد.حزب الله لبنان عم درگیری شوداسراییل را میزند به هر حال اسراییل و امریکا و انگلیس و عربستان و امارات و فرانسه شکست سنگینی خواهند هورد.حالا خواهیم دید.مابه منطقه و آشناتریم وژود پیروز می‌شویم.توکل برخدا خودشان شروع کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
باور کنید اینها همش جو سازی برای اینکه ما انتقام خون 7 شهیدمون رو از اسرائیل نگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
دوست خوبم عزیزانی چون حججی و دوستانش رفتند که اسلام زنده بمونه. ایرانی عزت داشته باشه. حالا هیچ کس از یاد نمیبره خون شهیدانمون رو. مطمعن باش. حمله موشکی سپاه به داعشی های حرامی رو به یاد بیار که بعد از چند روز بود ولی به هر حال قاطع و دندان شکن بود. به لطف خدا انتقام خون این عزیزان رو هم میگیریم. ما ایرانی هستیم و از نسل حیدریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
اما اولا دوران بزن و در رو تمام شده است،
و ثانیا تا همین الان هم یمنی ها چند موشک به ریاض زده اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا چرا هیچکار نمیکنی پس
دلم داره میترکه
پر از آشوبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خداکنه امام زمان زودتر بیاد
توسوریه خیلی بیگناه پرپر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
انشاا...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
مممممممممممممممممممرررررررررررررررررررگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ ببببببببببببببررررررررررررررررررررررررررررر آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآممممممممممممممررررررررررررررررررررکککککککککککککککککککککککککاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدایش کاری ندارم ولی یکی نیس ب ترامپ بگی بتوچه اصن حمله شیمیایی شده یان ن خدایش ب تو و ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
جنگ رو شروع کنند ببینیم جنگ جهانی چطوری هست
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
جنگ رو شروع کنند ببینیم جنگ جهانی چطوری هست
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
استراتژی امریکادرست نیست حمله به کشورهای کوچک وبحران زده یا خلع صلاح شده اونم همراه ناتو ارتش چند ملیتی قدرتمند کسی هست که با قدرت خود موجب صلح وارامش جهان باشد
Iran (Islamic Republic of)
جانباز.
۰۱:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
امراله
۱۰:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امریکا هیچ کاری نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ملکی
۰۰:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
فرستنده پوتین با آقای شمخانی دیدار داشتند و به توافق رسیده اند ایران به اسرائیل حمله نکنه و آمریکا هم به سوریه کاری نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
اسرائیل که عددی نیست
Saudi Arabia
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکندآمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
باید ما هم مانند این امریکای جنایتکار کشورهای تحت پوششان را با خاک یکسان کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
پول میخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
اظهار نظر ایران و شاخ و شونه کشیدن بی مورد باعث افت فوق العاده پول ایران و ناامنی در ایران خواهد بود
بهترین کار ساکت و آروم و بی سرو صدا سوریه رو ترک کنیم
تا روسیه هم با کارت ما نتواند بازی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا تا جنگ درست نکنه دست بردار نیست.تاریخ آمریکا هیچوقت ضربه ای که ترامپ با نادانیش به ملت آمریکا میزنه فراموش نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
بیچاره مردم مظلومش
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
حمله نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
واقعا به آمریکا چه ربطی دارد .مگر ژاندارم منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
آل سعود عامل آمریکا و اروپاییان است و داره دستورات اونا را انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ هیچ کاری نمی تونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
ترامپ نادان برو بمیر دیگه دوره تو و حامیانت تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
جرآتشو ندارن که حمله کنن
عقلای آمریکایی اجازه نمیدن که یه دیوانه دست به یه بازیه خطرناک بزنه چون اونموقع اسرائیل نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا آلمان فرانسه اسرائیل عربستان و انگلیس جمع شدن که سوریه رو بزنن آخر عقب نشینی کردن. یه موش بزدل.
عجب شیر تو شیری شده ها کم مونده کره ی شمالی بگه یه بمب اتم میندازم وسط همتونا. برید خونه هاتون :D
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
ارتش سوریه باید از سیستم دفاع موشکی اس 400 استفاده کرده و شناور های متجاوز آمریکائی در دریای مدیترانه را به قعر دریای مذکور بفرستذ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امیدواریم مردم کشور سوریه پیروز شوند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
آمریکای ترسو هیج غلطی نمیتونه بکنه
آخرین اخبار