تاکید امام خمینی (ره) بر حفظ حریم خصوصی مردم توسط مسئولان

صفحه منتسب به امام خمینی (ره) با انتشار جمله تاریخی از ایشان به روز رسانی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رهبر معظم انقلاب در سخنانی که در ۹۷/۱/۲۰ در جمع کارکنان دولت ایراد کردند، با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند.

تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.
در همین زمینه صفحه اینستاگرام منتسب به امام خمینی (ره)  بخشی از سخنرانی ایشان در ۲۴ آذر ۱۳۶۱، در رابطه با موضوع حفظ حریم داخلی مردم توسط مسئولان منتشر کردن و با درج بخشی از فرمایشات ایشان در این سخنرانی به این نکته اشاره کرد که هیچ کس حق ندارد  برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد.
این صفحه نوشت:
"مسئولان حریم داخلی مردم را حفظ کنند.امام خمینی: هیچ کس حق ندارد به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد. تمام این‌ها جرم و گناه است و بعضی از آنها، چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند.۲۴ آذر ۱۳۶۱.

رهبر انقلاب: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم  حرام شرعی است و نباید انجام شود. متصدیان کار در دستگاه‌های دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‌ها محفوظ بماند.۹۷/۱/۲۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار