طحان پور تاکید کرد:

خدمات پس از فروش مطلوب لازمه رونق تولید ملی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت:تولید کنندگان باید به تعهدات خدمات پس از فروش خود پایبند باشند تا جایگاه مناسبی در بازارهای هدف داخلی و خارجی کسب کنند.

خدمات پس از فروش مطلوب لازمه رونق تولید ملیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش تولیدات ملی اظهار داشت:در بعضی از کالاهای ایرانی که خدمات پس از فروش دارند ما به صادرات خوبی دست یافته ایم در واقع خدمات اولین حلقه فروش است و در بعضی از کالاهای تولید داخل در این بخش پیشرفت خوبی داشته ایم  اما در بعضی از موارد نیز نتوانسته ایم رضایت مشتریان را جلب کنیم  .

وی ادامه داد:در حال حاضر درصد نارضایتی ازخدمات پس از فروش کالای خارجی بیشتر از کالای داخلی است البته هنوز به نقطه کیفیت مطلوب  نرسیدیم ؛ در شرایط کنونی بازار اگر تولید کننده  کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب ارائه ندهد از گردونه رقابت خارج می شود.

طحان پور تصریح کرد:دولت نباید از تولیدکنندگانی که کیفیت مطلوب ارائه نمی دهند، حمایت کند. باید تکنولوژی جدید وارد کشور شود و تولیدکنندگان نیز با بهره گیری از دانش فنی روز، جنس باکیفیت تولید کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: اگر قرار است امسال تولید ملی رونق بگیرد باید راهکارهای مناسب حمایتی اجرا شود به طور مثال  ارزش افزوده از روی قیمت کالا حذف  و قوانین کارگری اصلاح شود ؛در واقع قوانین 40 سال پیش در حال حاضر اجرایی نیست و نیاز به اصلاح  و بازنگری دارد.

وی تاکید کرد:از سویی دیگر مردم باید بدانند تولیدات داخلی لوازم خانگی در حوزه هایی همچون یخچال ، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و وسایل گرمایشی کیفیت مطلوب و قابل رقابت با خارجی ها و همچنین خدمات پس از فروش مناسب دارند پس باید از این کالاها استقبال بیشتری شود.

بر اساس این گزارش در ادامه برنامه رنجبر رئیس بخش خدمات پس از فروش سازمان حمایت در خصوص وضعیت تولید کالاهای ایرانی گفت: کیفیت تولید و خدمات پس از فروش یکی از مهمترین اهرم های  موفقیت در فروش کالا محسوب می شود که تاکنون برندهای معتبر داخلی موفقیت خوبی در این زمینه داشته اند به طور مثال یکی از برندها شعار "جنس فروخته شده پس گرفته می شود" را مطرح کرد که  به مذاق دیگران خوش نیامد.

وی ادامه داد:بعضی از کالاهای خانگی با تولیدات خارجی رقابت می کنند و در بعضی از موارد تولید گران داخلی رغبتی به پایش و رشد ندارند.

رنجبر تصریح کرد:خدمات پس از فروش کیفیت اولیه محصول  را تضمین و نیازهای مشتری را بررسی می کند که این امر اهمیت دادن به مشتری است ؛ این  خدمات باید از قبل از فروش آغاز شود و مشکلات در این خصوص به عنوان کم فروشی شناخته می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت ها هر ساله بر اساس شاخص های تعیین شده در قانون خدمات پس از فروش ارزیابی می شوند که برخی از تولید کنندگان از این محک خوردن وحشت دارند  اما نقاط ضعف و قوت  تولیدکنندگان در این ارزیابی ها مشخص می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار