نجات جان کوهنورد شیرازی در ارتفاعات قله تفتان

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: کوهنورد ۶۴ ساله شیرازی که در ارتفاعات قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان دچار ارتفاع زدگی شده بود نجات پیدا کرد.

نجات جان کوهنورد شیرازی در ارتفاعات قله تفتانمحمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تیم عملیات امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش در عملیات جستجو و امدادی چهار ساعته توانستند این فرد را نجات دهند.

وی افزود: این کوهنورد شیرازی ۶۴ ساله در ارتفاعات تفتان دچار ارتفاع زدگی شده بود که خوشبختانه با حضور به موقع و امداد فوری تیم امداد نجات پایگاه کوهستان تفتان به پایین قله انتقال داده شد.

حسین زهی بیان کرد: یک تیم کوهنوردی از استان فارس به قصد صعود به قله تفتان در منطقه حضور داشته اند که این فرد همراه آن‌ها بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: شرایط برای صعود به قله تفتان در این فصل از سال بسیار عالی است، اما انتظار داریم کوهنوردان برای صعودی ایمن و موفق با هماهنگی هیات کوهنوردی، تیم امدادی کوهستان و نیز داشتن راهنما برای صعود به قله برنامه ریزی کنند.

 تفتان و ارتفاعات آن در فصل بهار بهترین شرایط را برای صعود به قله دارد و همه سال در این موقع از سال صد‌ها کوهنورد و گردشگر برای مشاهده جذابیت‌های تفتان سربلند به شهرستان خاش سفر می‌کنند.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

نجات کوهنورد گرفتار درارتفاعات تفتان 

برچسب ها: امداد ، کوهنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار