حجت الاسلام اکرمی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله به سوریه برای آمریکا دستاوردی جز شکست مفتضحانه نداشت

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت:حمله به سوریه برای آمریکا دستاوردی جز شکست مفتضحانه نداشت و چهره استکباری آمریکا را نشان داد.

حمله به سوریه برای آمریکا دستاوردی جز شکست مفتضحانه نداشتحجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اظهار کرد: بهانه قرار دادن حمله شیمیایی ساختگی برای تجاوز موشکی به سوریه، در واقع چهره استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان ملل اعلام کرد، کمیته ای حقیقت یاب در مورد استفاده از سلام شیمیایی در سوریه تحقیق و بررسی انجام می دهد اما این کمیته هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده، آمریکا در اقدامی تجاوز کارانه سوریه را هدف قرار داد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت سوریه و روسیه استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده اند، بیان کرد: حمله شب گذشته هیچ دستاوردی برای آمریکا، فرانسه و انگلیس نداشت و سرنوشت ملت سوریه قطعا به دست خود آنان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام اکرمی افزود: باید ملت های جهان به ویژه مردم سوریه هوشیار باشند و بدانند که آمریکا قابل اعتماد نیست و بخاطر دلارهای سعودی حاضر است جان هزاران نفر را بگیرد.

وی حمله شب گذشته را در واقع شکستی مفتضحانه دیگر برای آمریکا، فرانسه و انگلیس دانست و اضافه کرد: امریکا در سازمان ملل نتوانست جز دو کشور را با خود همراه کند و این نشان می دهد آنان منزوی شده اند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا گروهک تروریستی داعشی را ایجاد کرد، گفت: همه جهان دیدند که داعش چه جنایت هایی انجام داد. امریکایی ها هر جایی که لازم دانستند به داعش کمک کردند اما به دروغ ادعای مبارزه با داعش را مطرح می کنند.

حجت الاسلام اکرمی با تاکید بر شکست سیاست های آمریکا و سعودی ها در منطقه، گفت: امریکا و سعودی ها توان پذیرش شکست هایشان را در افکار عمومی جهان ندارند و برای سرگرم کردن ملت ها هر از گاهی توطئه ای جدید می چینند و حمله شب گذشته هم از این قاعده مستثنی نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار