ادعای معاون ترامپ: حمله به سوریه درست‌ترین کار ممکن بود/ احتمال هرگونه پاسخ دمشق یا ایران و روسیه را در نظر داریم

مایک پنس با دفاع از حمله غیرقانونی غربی‌ها به سوریه، گفت واشنگتن احتمال‌ها درباره هرگونه پاسخ دمشق و متحدانش را در نظر دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «رویترز لایو»،  با تکرار ادعای واشنگتن علیه دولت سوریه گفت اگر بار دیگر از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده شود آنگاه اسد و متحدانش باید بهای آن را بپردازند.

او در ادامه ادعاهای خود افزود: شب گذشته ( به وقت محلی) آمریکا حمله‌ای «موفقیت‌آمیز» ضد زیرساخت‌های مهم تسلیحات شیمیایی در سوریه انجام داد. این حمله به طور قابل توجهی توانایی سوریه را برای حملات شیمیایی ضد غیرنظامیان بی‌گناه تضعیف کرد. این حملات برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه را تضعیف کرد؛ این درست‌ترین اقدام اخلاقی بود که می‌توانست صورت گیرد. همانطور که امروز صبح من با رئیس جمهور صحبت کردم، ما می‌توانیم به نیرو‌های خود و متحدانمان خود که این حملات را به طور حرفه‌ای و با این موفقیت، فوق‌العاده انجام دادند، افتخار کنیم.

معاون ترامپ که برای شرکت در نشستی در لیما -پایتخت پرو- به سر می‌برد، مدعی شد: بسیاری از رهبران جهان در اینجا در نشست لیما مراتب حمایت خود را چه به طور شخصی و چه به طور علنی از اقدام مشترک دیشب ابراز داشتند. آن‌ها همچنین از رهبری قدرتمند رئیس جمهور ترامپ و اقدام نیرو‌های مسلح ما قدردانی کردند. ما همانند جهان متمدن برای مدت بیش از یک قرن ضد کاربرد تسلیحات شیمیایی ضد غیرنظامیان بی‌گناه ایستاده‌ایم و می‌ایستیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره نگرانی آمریکا از واکنش احتمالی ایران و روسیه به تجاوز غربی‌ها به  سوریه گفت: من به شما این اطمینان را می‌دهم که هر زمانی که رئیس کل نیرو‌های مسلح ما (ترامپ)، نیرو‌های مسلحمان را در خطر قرار می‌دهد هرگونه پاسخ احتمالی از طرف دشمن را در نظر می‌گیرد. در هفته گذشته هرگونه احتمالی بررسی شده است و ما همچنان وضع موجود در منطقه را با دقت زیر نظر خواهیم داشت. آمریکا آماده است که پاسخ دهد و از نیروهایش دفاع کند.

پنس گفت: بار دیگر اعلام می‌کنم که ما به طور دقیق احتمال‌ها درباره هرگونه پاسخ از طرف سوریه یا متحدانش روسیه و ایران را بررسی می‌کنیم. رئیس جمهور بر اساس محاسبات تصمیم‌گیری کرده است تا تاسیسات مربوط به تسلیحات شیمیایی را هدف قرار دهد. او وجود هر هزینه‌ای و هر احتمالی را مد نظر داشته است.

او درباره حمله سال گذشته و حمله دیروز آمریکا به سوریه گفت: حمله یکسال پیش ضد یک پایگاه نظامی انجام شد. در حمله اخیر رئیس جمهور تنها بر روی تسلیحات شیمایی رژیم تمرکز کرد. امیدواریم که سوریه و متحدانش پیام را دریافت کرده باشند. سوریه و حامیان آن یعنی روسیه و ایران باید بدانند که آمریکا و متحدانش و جهان متمدن آماده‌اند که به این اقدامات ادامه دهند تا اینکه این موضوع تضمین شود که تسلیحات شیمیایی ضد غیرنظامیان بی‌گناه در سوریه هرگز استفاده نشوند.

او در اظهاراتی متوهمانه درباره حمله به سوریه گفت: معتقدیم که به طور قابل توجهی برنامه آن‌ها را تضعیف کردیم. معتقدیم که به طور قابل توجهی توانایی آن‌ها برای تولید تسلیحات شیمیایی را تضعیف کردیم. باید بگویم که این اقدام همچنین برای احیای چارچوب بازدارندگی بر اساس تعامل با متحدانمان بود. رئیس جمهور در اقدام خود به همه موارد توجه داشت تا با تمام قدرت عمل کند. او نه تنها به دنبال نابودی بخش تسلیحات شیمیایی بود بلکه می‌خواست که پیامی را به سوریه و حامیان آن روسیه و ایران بفرستد. آن پیام این بود که اگر بار دیگر تسلیحات شیمیایی استفاده شود آنگاه بهایی برای آن وجود خواهد داشت که باید پرداخت شود.

معاون ترامپ  در ادامه ادعا کرد: ما هیچ حد و مرز و پایانی درباره ماموریت خود برای نابودی داعش در سوریه قائل نیستیم. ما در روز‌های اخیر با متحدان خود و کشور‌های منطقه خلیج (فارس) در تماس بوده‌ایم و آن‌ها را به مشارکت پشتیبانی بیشتر در این ماموریت دعوت کرده‌‎ایم.

پنس مدعی شد: هدف نخست ما در سوریه شکست و نابودی داعش و قرار گرفتن در موقعیتی خواهد بود که بتوانیم یک راه حل سیاسی را تسهیل کنیم. در نهایت امیدواریم که بتوانیم یک چارچوب بازدارنده را احیاء کنیم تا رژیم اسد این موضوع را درک کند که تسلیحات شیمیایی بیش از این در دسترس آن‌ها نخواهد بود و بدانند که بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد. 

او در پاسخ به اینکه چرا آمریکا اجازه نداد که بازرسان کار خود را در سوریه به پایان برسانند و به این کشور بدون هیچ استدلال منطقی حمله کرد، گفت: ما از مدت‌ها پیش گفته بودیم که این یک فرآیند طولانی مدت است. دستیابی به شواهد کار پیچیده‌ای است. اما ما کاملا مطمئنیم که رژیم سوریه این حمله را انجام داده است. ما اطمینان زیادی داریم که حداقل در این حمله از گاز کلر استفاده شده است. من به شما می‌گویم که تحقیقات در جریان است. در نهایت ممکن است به خوبی این موضوع مشخص شود که در حقیقت سارین در این حمله همانطور که در حملا پیشین وجود داشته است، استفاده شده است. 

معاون ترامپ درباره پیامش به روسیه پس از اقدام مسکو در محکوم کردن حمله غیرقانونی غربی‌ها به سوریه گفت: پیام ما به روسیه این است که شما در مسیر اشتباه تاریخ قرار دارید. زمان آن فرارسیده است که روسیه به خانواده جهانی بازگردد و اقدامات رژیم اسد در استفاده از تسلیحات شیمیایی را محکوم کند و از آن‌ها بخواهد که به تعهدات خود که در سال 2014 اعلام کردند، پایبند باشند.

او در ادامه یاوه‌گویی‌هایش مدعی شد: روسیه و ایران در بخش اشتباه تاریخ قرار دارند. دیشب رئیس جمهور ترامپ از آن‌ها خواست که به دیگر کشور‌های جهان بپیوندند و استفاده از تسلیحات شیمیایی را محکوم کنند.

پنس در بخشی دیگر از اظهاراتش چارچوب مواضع خصمانه واشنگتن علیه کاراکاس گفت: بسیاری از کشور‌ها سرکوب و از بین رفتن دموکراسی و بحران انسانی در ونزوئلا را محکوم کرده‌اند. در روز‌های آتی قرار است که انتخاباتی ساختگی در ونزوئلا برگزار شود؛ اما جهان و مخالفان دولت ونزوئلا و رهبران کشور‌هایی که در اینجا حضور دارند، فریب نمی‌خورند. من و رئیس جمهور ترامپ تمامی رهبران کشور‌های این منطقه از جهان را تشویق می‌کنیم که به بحران موجود در ونزوئلا توجه کنند.

انتهای پیام/

اظهارات پنس درباره حمله غیرقانونی غربی‌ها به سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن از شیراز
۱۹:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
اینها واقعا پررو هستند..اگه سوریه میخواست ازسلاح شیمیایی استفاده کنه این جنگ با تروریستها ۴ سال طول نمیکشید. مرد باشین بگین بدون بهانه میخواییم حمله کنیم ، اینطوری آبروی نداشته ی شما کمتر میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
باس يكي از ناواي آمريكا با مين برخورد كنه و بره ته دريا تا ديگه از اين کارها نكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
ما هیچ واکنشی نشان نمیدهیم تا این جنایتکاران به اهداف شومشون برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ و معاونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
بخدا جاي روسيه ويران باشم يك داعش زنده نميگذارم تا ببين ديگر چه بهانه براي حمله به سوريه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
چقدر شماها پرو هستید که حاضرید به هر کشورتوی هر زمانی حمله کنید. باید در برابر ظلم و زور واستی وگرنه همش توسری می خوری.این ها عملاً می خواهند ببینند واکنش سوریه و ایران و روسیه چیه ؟
امیدوارم جهان بر علیه آمریکا و متحدانش به پا خیزند.ظلم در هیچ حکومتی پابرجا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
این جنایتکاران نادان هم آدم شدن برای مؤمنین یدونه لگن توی خلیج فــارس دارن مثه اینکه بدشون نمیاد تبدیل به سطل زباله بشه،البته حیف اون موشک ما که با اون برخورد کنه ولی خب اشکالی نداره صدقه ایی برای مومنین او موشک .چقدر دوست دارم از این صدقه ها به کفار زیاد بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم روزی بیاد که آمریکا رو با یک اشاره ی رهبرمون برای همیشه از داخل منطقه جمعش کنیم جنایتکاران رذل بیش از اندازه پُر رو شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
امریکای جنایتکار 250 هزار نفر را با سلاح اتمی کشت حالا دفاع از خلع سلاح شیمایی می کند یعنی یه روز فرا می رسد خدواند این ظالم را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
جانمی جان خوب شد. بگو چرا؟
1-سوره آسیب جدی و جانی ندید
2-پدافند روسی آزمایشش رو پس داد
3-امریکا نشون داد از نظر اطلاعاتی و هدف گذاری فلجه
4-موضع کشورهای هم پیمان بر جهان مشخص بود و برملاتر شد
5-چراغ سبز رو به مقاومت دادن. حالا با یک اقدام کارشده جوری جوابشون رو میدیم که کمرشون دیگه راست نشه و تا سالها یک فشنگ نتونن بفروشن چون نا کارآمدی سلاح هاشون مشخص بشه.
6-با پاسخ دندان شکن مقاومت وجهه پوشالی امریکا و ناتو بیشتر از قبل مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
ببخشیدا هزینه اش رو ولیعهد سعودی قبلا داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
"من به شما می‌گویم که تحقیقات در جریان است. در نهایت ممکن است به خوبی این موضوع مشخص شود که در حقیقت سارین در این حمله همانطور که در حملا پیشین وجود داشته است، استفاده شده است. " معنی اش اینه که ما بلدیم چطورثابتش کنیم -به بیان ساده تر اینکه محققین هرآنچه ما بگیم تشخیص میدند وگزارش ازحالامعلومه !!! این چه کاریه اینقدروقت تلف کنیم. نتیجه رو که میدونیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خوب گفتی به واسطه تجربه بمباران شهرهای ایران توسط صدام بهترین کارشناس برای تشخیص حمله شیمیایی ایرانه.
دستگاه دیپلماسی الان باید جبران کنه و خودشو نشون بده. هرچه توان دارید بیارید وسط.
بهتره که رو این موضوع (بهانه استفاده از سلاح شیمیایی) مانور نمیدادن چون ما دست برتر رو داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
تروریستها ومحاربین دیگه لازم نیست بجنگند کافیه فقط بمب شیمیائی برنه بقیه راه رو واشنگتن انجامش میده!!!!!!!!!! واقعا"که ....خیلی پر رو وفریبکارند.امریکا الحق که پدر تروریستهاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
در نتیجه دست ناتو برای چند دهه از غرب آسیا کوتاه میشه به واسطه حماقتی که کردن. همه توجه ها از ایران برداشته شد و به سمت سوریه برگشت. عدو اگر خدا خواهد سبب خیر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
این شیمیایی رو قبلا استفاده کردن جواب نداده و آبرو حیثیتشون رفته باس بگردن یه چیز جدید پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
مرگ برآمریکای شیطان وجنایتکاروضدبشر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
سال پیش که موشک هایی به سمت مقر داعش شلیک کردیم آنها گفتند فقط سه عدد از موشک ها به اطراف مقر داعش اثابت کرد حالا که آن ها به سوریه موشک شلیک کردند ما میگوییم فقط سی عدد از آن ها به اطراف اهدافشان اصابت کردند،این نشان میدهد فرمانهان با هم دشمنند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
آمریکا را نباید جدی بگیریم چون به دنبال جنگ افروزی است ما باید این حمله را نادیده بگیریم منتظر حرکت بعدی اونا باشیم نباید جنگ را شروع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
پرسپولیس
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خوب بعدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
این جنایتکاران منتظر حمله متقابل سوریه و متحدانش هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
خوبی که از حد بگذرد نادان گمان بد برد. بایستی پاسخ دندان شکنی به این یاوه گویی ها داد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
آره حالا که خودشون صورتشون رو آوردن جلو دوست دارن طعم سیلی مقاومت رو بچشن بذارین تا ابد صدای زنگش تو گوششون بمونه.
جوری بزنیم که کمرشونو تو دنیا نتونن راست کنن.
آخرین اخبار