حاجی‌دلیگانی طی تذکری در صحن:

طولانی‌بودن فرآیند رسیدگی به تخلفات، موجب استمرار، فساد در دستگاه‌های دولتی شده/900 تخلف در بودجه سال 95 صورت گرفته است

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: طولانی شدن فرآیند رسیدگی و اعمال مجازات می‌تواند موجب استمرار و بقای فساد در دستگاه‌های مختلف و دولتی باشد.

طولانی‌بودن فرآیند رسیدگی به تخلفات، موجب استمرار، فساد در دستگاه‌های دولتی شده/900 تخلف در بودجه سال 95 صورت گرفته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در صحن علنی امروز(یکشنبه26 فروردین ماه) بعد از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم طی تذکری با استناد به بند 7 ماده 24، گفت:‌ بر اساس این بند مسئولیت رعایت اوقات و رسیدگی‌های عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون درباره تخلفات مربوط به سال 87 و بعد از آن بود، متأسفانه طولانی شدن فرآیند رسیدگی و اعمال مجازات می‌تواند موجب استمرار و بقای فساد در دستگاه‌های مختلف و دولتی باشد.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد:‌ کمیسیون برنامه و بودجه در گزارش خود پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات مطرح کرده که چه تضمینی برای اجرای آن وجود دارد؟ قوه قضاییه و دیوان محاسبات باید پاسخ دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد:‌ ماده 236 که برای رسیدگی به بانک مرکزی 5 ماه پیش تصویب شد اکنون کجاست؟ هیچ خبری از آن نیست.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شد، 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافته است اما خزانه اعلام می‌کند که نقدی نیست، متأسفانه این گونه اعتماد پیمانکاران از میان می‌رود.

حاجی‌دلیگانی گفت: در بودجه سال 95، 900 تخلف صورت گرفته است، لذا شما آقای لاریجانی یک درمان را برای این کار پیش بینی کنید.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: بسیاری از موارد را دیوان محاسبات باید رسیدگی کند و این گزارش تنها به موجب آیین نامه داخلی مجلس به وسیله کمیسیون برنامه و بودجه انجام و قرائت شد.

لاریجانی تأکید کرد: در بودجه سال 97 برای این گونه تخلفات علاجی در نظر گرفته شده که بر اساس آن مصوبات باید در شورای عالی امنیت ملی و زیر نظر مقام معظم رهبری بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار