بیرانوند:ما از "آیان" تقاضا داریم مانند همیشه از وزنه برداری ایران حمایت کند

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: انتظار داریم فدراسیون جهانی روند به رشدی که در این سالهای اخیر در پیش گرفته ایم مشاهده کند و نسبت به تصمیماتی که اتخاذ کرده تجدید نظر کند.

بیرانوند:////////محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری مبنی بر کاهش سهمیه المپیک کشورها براساس تعداد دوپینگی هایشان  از سال 2008 تا 2020  ؛ که باعث می شود ایران هم با 10 نمونه مثبت در این سال ها تنها چهار سهمیه مردان و زنان( هر کدام 2 سهمیه) در المپیک توکیو داشته  باشد اظهار کرد: تصمیم جدید هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به فدراسیون تمام کشورها ابلاغ شده است و ما هم آن را دریافت کرده‌ایم، که  این مسئله تنها به دلیل حفظ رشته وزنه برداری در بازی های المپیک گرفته شده است.

انتظار داریم فدراسیون جهانی در تصمیماتش تجدید نظر کند

او در ادامه صحبت هایش  خاطر نشان کرد: ما تاکنون از تمام تصمیمات فدراسیون جهانی در این سال ها حمایت و سعی کرده ایم به عنوان عضوی از این فدراسیون در جهت مبارزه با دوپینگ قدم های مثبتی  برداریم. از طرفی با توجه به اینکه در این سه سال اخیر عزم راسخی درخصوص مبارزه با دوپینگ داشته ایم که انتظار داریم فدراسیون جهانی این روند رو به رشد کنترل دوپینگ در وزنه برداری  را که ما در پیش گرفته ایم مشاهده کند و همچنین از سوی دیگر امیدواریم که  "آیان" (رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری) نیز با در نظر گرفتن فعالیت های سه سال اخیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان نسبت به تصمیماتی که اتخاذ کرده تجدید نظر کند.

او ادامه داد:مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری با این تصمیمات سخت گیرانه می خواهند کاری کنند تا وزنه برداری همچنان یکی از رشته های حاضر در المپیک باشد. تصمیم ما این است مستندات خودمان را در خصوص مبارزه با دوپینگ در این سه سال اخیر وزنه برداری را به فدراسیون جهانی ارسال کنیم تا در صورت امکان درباره این موضوع تجدید نظر کنند. ما در این سه سالی که علی مرادی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته است تنها یک مورد آزمایش دوپینگ آن هم در رده سنی نوجوانان داشتیم به همین علت تقاضای تجدید نظر داریم  تا با سهمیه کامل در المپیک حضور پیدا کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت:ما از تمام سیاست های مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی حمایت کامل می کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد و  امیدواریم  که مسئولان IWFنسبت به این موضوع تجدید نظر کنند.
طبق سیاست های فدراسیون وزنه برداری ایران علاوه بر اینکه در رقابت های کشوری و لیگ وزنه برداری از نفرات حاضر تست دوپینگ گرفتیم، دوره های آموزشی مبارزه با دوپینگ را نیز در جریان برگزاری رقابت های جام فجر در بالاترین سطح برگزار کردیم.
وزنه برداری ما در این سال های اخیر همواره در راستای اعتدال و پاک بودن این رشته گام برداشته است و قطع به یقین از این پس در بحث مبارزه با دوپینگ شدیدتر نیز برخورد خواهیم کرد. این درست نیست که با سایر کشورهای جهان به یک چشم دیده شویم و انتظارمان این است که با جرائم کمتری نسبت به کشورهایی که در این سال ها آمار دوپینگی زیادی داشتند با ما برخورد شود.

او درمورد اینکه چقدر امیدواریم تا نامه اعتراضی مان مورد موافقت مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار بگیرد،گفت: مطمئنا ما مستندات خودمان را به مسئولان فدراسیون جهانی وزنه برداری ارائه می دهیم اما این امر بستگی به نظر آنان دارد که آیا با پیشنهاد ما موافقت می کنند یا خیر. اگر این اتفاق به وقوع نپیوندد با توجه به پتانسیل فراوانی که در اوزان دسته 85 کیلوگرم به بالا داریم باید بررسی کنیم که چه کسی را به المپیک توکیو اعزام کنیم این موضوع سبب می شود شانس کسب 2 مدال قطعی در المپیک را از دست بدهیم و این در حالی است که ما در این سه سال اخیر تلاش بسیار کرده ایم تا وزنه برداری را به سمت پاک بودن سوق دهیم.

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره تغییرات جدید وزنه برداری در المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار