تیموری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورود حیوانات غیربومی به کشور با تایید سازمان محیط زیست و دامپزشکی امکان‌پذیر است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ورود گونه‌های غیربومی حیوانات به کشور با تایید سازمان محیط زیست و دامپزشکی امکان‌پذیر است.

علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با رعایت استاندارد و حفظ سلامت دو شیر ایرانی وارد شده به کشور اظهار کرد: هر مرکز نگهداری و باغ وحشی در کشور که مجوز لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کرده باشد، می‌تواند یک گونه غیر بومی را از کشورهای مختلف دنیا برای نگهداری وارد کشور کند.

وی افزود: حصول اطمینان از سالم بودن گونه‌های وارد شده به کشور توسط سازمان دامپزشکی موضوعی است که برای سازمان محیط زیست اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استاندارد و وضعیت جایگاه‌ها و محل‌های نگهداری از گونه‌های غیربومی باید توسط کارشناسان سازمان محیط زیست استان‌ها و اتحادیه باغ وحش‌های اروپا تأیید شود.

وی ادامه داد: از نظر سازمان حفاظت محیط زیست افرادی که با تأییدیه سازمان محیط زیست استان و دامپزشکی، باغ وحشی استاندارد دارند، می‌توانند نسبت به واردات هر گونه‌ای از حیات وحش اقدام کنند.

تیموری تصریح کرد: واردات گونه‌های غیربومی به کشور بر اساس تأیید کارشناسان محیط زیست و با توجه به جایگاه نگهداری از آن گونه صورت می‌گیرد و سازمان محیط زیست بعد از ورود گونه‌های مختلف به کشور بر نحوه نگهداری از آن‌ها نظارت می‌کند تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: باغ وحش تهران با تأیید جایگاه و محل نگهداری از حیوانات از سوی اتحادیه باغ وحش‌های اروپا اقدام به ورود دو گونه شیر نژاد ایرانی نادر به کشور کرده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار