رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

مدیریت سبز کمک موثری در تامین فضای آموزشی است/ ضرورت ساماندهی مدارس با دانش‌آموزان کمتر از 45 نفر

طاهری با اشاره به چالش‌های تامین فضای آموزشی بر ضرورت ساماندهی مدارس با دانش‌آموزان کم تاکید کرد.

مدیریت سبز کمک موثری در تامین فضای آموزشی است/ ضرورت ساماندهی مدارس با دانش‌آموزان کمتر از 45 نفربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس با حضور صدری معاون منابع انسانی سازمان امور اداری – استخدامی، بخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، طاهری رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه، بنانی رئیس مرکز بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعی از مدیران کل نوسازی استان‌ها صبح امروز در سازمان نوسازی برگزار شد.

طاهری در این گردهمایی با اشاره به اینکه یک میلیون کارمند در اموزش و پرورش فعال هستند و آنها را حمایت می‌کنیم اظهار کرد: 35 هزار میلیارد تومان هزینه در آموزش و پرورش داریم و علاوه بر آموزش و پرورش به طور کلی 15 دستگاه اجرایی تحت پوشش ما قرار دارد که در حوزه عمرانی بیشترین طرح‌ها مربوط به دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بیشترین اعتبار به سازمان نوسازی اختصاص داده است.

وی با اشاره به تخصیص صد درصدی اعتبار برای طرح‌های خیرین ادامه داد: چهار و نیم درصد اعتبارات در حوزه عمرانی کشور مربوط به آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای است.

رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مهارت اولین و مهمترین موضوعی است که باید به آن در حوزه آموزشی توجه کنیم اما امروزه شاهد هستیم که حتی حافظه‌محوری تا دانشگاه‌ها هم کشیده شده است و کمتر به مسائل تعلیم و تربیت واقعی توجه می‌شود.

ساختار اداری ترمز توسعه کشور است

وی ساختار اداری را از چالش‌های مهم کشور و آموزش و پرورش دانست و گفت: ترمز توسعه کشور ساختار اداری است و در کنار این ساختار باید ساماندهی نیروی انسانی را هم مورد توجه قرار دهیم.

طاهری افزود: ساماندهی نیروهای انسانی با توجه به شرایط بازنشستگی در سال‌های آتی آموزش و پرورش وجود دارد یکی از مهمترین برنامه‌های ما محسوب می‌شود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نیروهای بازنشسته را در کنار روند افزایشی جمعیت دانش‌آموزی ساماندهی کنیم.

وی به تامین فضای مورد نیاز دانش‌آموزان تاکید و اظهار کرد: در سازمان نوسازی مدارس کشور به تامین فضا و تجهیزات آموزشی می‌پردازیم که رفتن به سمت مدیریت سبز می‌تواند روند موثر در امور نوسازی مدارس محسوب شود.

رئیس آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی در مجموعه نوسازی مدارس داریم که می‌تواند برای ما راه گشا باشد، گفت: از مهمترین این موارد املاک مازادی است که می‌تواند مبتنی بر نیاز تبدیل به احسنت شود و علاوه بر آن می‌توانیم با واگذاری بخشی از اموال مازاد به بخش غیردولتی گشایشی در کارها داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف گذاری امسال ما روی طرح‌های نیمه تکمیل است که برای اتمام آن از ظرفیت خیرین استفاده می‌کنیم، همچنین قصد داریم مدارسی که دانش‌آموزانی که کمتر از 45 نفر دارند را ساماندهی کنیم.

طاهری اظهار کرد: باید اعتبارات را به بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای ببریم و نکته ضروری دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم پایگاه اطلاعات قوی است که باید در بدنه آموزش و پرورش وجود داشته باشد تا بتوانیم در برنامه‌ریزی‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

قانون مدیریت خدمات کشوری مهمترین سند در نظام اداری

در ادامه برنامه صدری مهمترین سند در نظام اداری را قانون مدیریت خدمات کشوری دانست و گفت: نقشه راه اصلاح نظام اداری مورد توجه قرار گرفته است و اکنون مورد بازنگری بوده که دو برنامه خدمات اداری و بهره‌وری به آن اضافه شده است.

وی تدوین سند جامع نیروی انسانی و امکان سنجی نیاز داشتن و نداشتن به نیروی انسانی را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: بر اساس این سند می‌توان برای صدور مجوزهای لازم تامین نیروی انسانی کمک گرفت.

صدری یادآور شد: دسترسی به سند جامع نیروی انسانی سازمان نوسازی می‌تواند در جذب نیروی انسانی پویا و تخصصی کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.