تدوین منشور کاری ایجاد 79هزار شغل در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: منشور كاری مديران در سال های 1397 و 1398 برای ايجاد 79 هزار شغل در استان تشریح شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بازوند استاندار کرمانشاه  با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ کاری مهمتر و با واجب‌تر از ایجاد اشتغال نداریم، اظهار داشت: هدف اصلی مدیران در سالجاری باید در راستای کاهش نرخ بیکاری، تولید ثروت و سرمایه گذاری و برداشتن موانع تولید برسر راه سرمایه گذاری در استان باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در ۷ اصل برای ایجاد اشتغال در استان  بیان کرد: این برنامه‌ها براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف تدوین شده و در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری صحبت‌های اولیه را با مسئولین کشوری داشتیم و مسئولین هم این برنامه را برای استان مورد پذیرش قرار داده اند.

 بازوند در ادامه سخنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای شناسایی تعداد بیکارین استان، گفت: به استناد سرشماری سال ۱۳۹۵ که در سال گذشته به روز رسانی گردید تعداد بیکار استان ۱۷۲ هزار نفر تخمین زده شده است که رقم بسیار بالایی است، اما این رقم با توجه به این موضوع که استان کرمانشاه استان ثروتمند و دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار فراوانی می‌باشد، رقم نگران کننده‌ای نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به درصد نرخ مشارکت مردم استان در حوزه اقتصاد افزود: تمایل مردم استان برای مشارکت در حوزه اقتصاد در زمستان سال ۱۳۹۵ حدود ۳۵ درصد بوده که این رقم در زمستان سال گذشته به ۴۰ درصد افزایش یافته یعنی مردم استان راغب به مشارکت در این حوزه هستند که جای امیدواری دارد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان خاطرنشان ساخت:طی استنباطی که طی ۶ ماه گذشته داشته ام میل به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه روبه افزایش است که این موضوع هم جای امیدواری برای کرمانشاه دارد.

وی همچنین با اشاره به نرخ بیکاری اعلام شده استان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، دو درصد کاهش داشته و گرچه نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته ۲۵ درصد بود که علت اصلی آن وقوع زلزله در سال گذشته بود که منجر شد تا عده‌ای از مردم منطقه به علت شوک سنگین زلزله کار خودشان را در واحد‌های تولیدی و ساختمانی از دست بدهند.

 بازوند در ادامه سخنان خود به ۷ برنامه تدوین شده استان برای ایجاد ۷۹ هزار شغل اشاره کرد و اولین این برنامه را اشتغال از طریق مشوق بیمه‌ای و پرداخت یارانه دستمزد عنوان کرد و بیان داشت: از طریق این برنامه قصد داریم که ۱۰ هزار شغل ایجاد کنیم که باید ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای این دوسال از دولت بگیریم که دور از ذهن نیست.

استاندار کرمانشاه دومین برنامه تدوین شده را تلاش برای تثبیت اشتغال و رونق تولید در استان برشمرد و گفت: بر اساس این برنامه باید تلاش شود که کارگاه‌ها و واحد‌هایی که احتمال تعطیلی آن‌ها داده می‌شود باید از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کنیم که برای این برنامه هم باید ۵۰ میلیارد تومان پول و اعتبار جذب کنیم لذا دستگاه‌های ملی در این زمینه وظیفه مهمی به عهده دارند.

وی با بیان اینکه برنامه سوم، برنامه اشتغال حمایتی است، اظهار داشت: در سطح کشور ۲ هزار میلیارد تومان برای این برنامه اعتبار در نظر گرفته شده که ما پیش بینی می‌کنیم که سهم استان در این زمینه ۲۰۰ میلیارد تومان باشد که دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در این زمینه باید با تلاش ویژه به انجام وظیفه بپردازند.

 بازوند چهارمین برنامه برای ایجاد اشتغال را نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بافت‌های فرسوده عنوان کرد و افزود: اعتبار این حوزه ۱۶۷ میلیارد تومان است که ما در این حوزه قصد ایجاد شغل جدید را نداریم بلکه می‌خواهیم که شغل‌های این بخش تثبیت گردد.

استاندار کرمانشاه گفت: پنجمین برنامه تدوین شده بحث اشتغال فراگیر می‌باشد که ۹۷ میلیارد تومان یارانه به این حوزه اختصاص می‌یابد و این موضوع را با بانک‌ها طی جلسه‌ای دنبال و پیگیری خواهیم کرد.

وی ششمین برنامه تدوین شده را برنامه اشتغال روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: وضعیت استان کرمانشاه در این بخش نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت خوبی است که در این زمینه وام‌های بسیار مناسبی با بهره پایین به مردم در مناطق مرزی و غیر مرزی و روستایی قرار می‌گیرد.

وی هفتمین برنامه را بحث اشتغال زلزله زدگان عنوان کرد و گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه به استان تخصصی یافته که استان دارای شرایط ویژه است و مدیران باید در یک تلاش ویژه برای جذب سریعتر آن اقدام کنند و هنر مدیران این است که از فرصت استفاده کنند.

وی بیان داشت: علاوه بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به استان تخصیص یافته و برای جذب این اعتبارات به صورت هفتگی گزارشات لازم را اخذ می‌کنیم و در مجموع در این حوزه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته که اعتبار بسیار خوبی است که همه باید برای جذب این تسهیلات در حوزه بازسازی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه اجرای این برنامه را با توجه به ظرفیت‌های موجود کاملاً قابل تحقق دانست و گفت: همه باید ضمن تلاش برای ایجاد شغل، برای بهبود وضعیت کسب و کار استان نیز نهایت اهتمام خود را بکار گیریم تا با کمک و حمایت همه در سال جاری شاهد چشمگیر نرخ بیکاری استان باشیم.

وی گفت: این برنامه‌ها برای تصویب نهایی هفته آینده به تهران ارسال خواهد شد که امیدواریم در سالی که به نام حمایت از کالا‌های ایرانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده قدم بسیار موثری برای کاهش نرخ بیکاری استان برداریم.
 
 
انتهای پیام/ز
 

برنامه‌های تدوین شده در ۷ اصل برای ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.