سفیر کشورمان در روسیه با «شیخ راویل عین الدین»، رئیس شورای مفتیان روسیه دیدارو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه با «شیخ راویل عین الدین»، رئیس شورای مفتیان روسیه دیدارو پیرامون توسعه همکاری‌های فرهنگی فی مابین، مسائل منطقه و جهان اسلام تبادل نظر کرد. در این دیدار شیخ راویل با اشاره به چالش‌های منطقه و جهان اسلام به ویژه حملات موشکی اخیر به سوریه، اظهار کرد: ما و مسلمانان روسیه در قالب مواضع مقامات کشورمان هر گونه اقدام خارج از شورای امنیت و ضد حقوق بین الملل را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هژمونی غرب در منطقه در حال افول است و غربی‌ها بدنبال ایجاد تفرقه میان کشور‌های اسلامی و همچنین روسیه و ایران می‌باشند.

شیخ راویل عین الدین ضمن اعلام آمادگی اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برای توسعه همکاری‌های فرهنگی – اسلامی با جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های ایران به خاطر تنوع و وسعت همکاری با بخش‌های مختلف اداره دینی و شورای مفتیان، اظهار خشنودی کرد.

مهدی سنائی نیز از تلاش‌های راویل عین الدین و رویکرد مثبت و مسئولیت آمیز وی در ایجاد گفت‌وگو، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی، تقدیر و تصریح کرد: امروزه، روابط ایران و روسیه در بهترین شرایط خود، قرار دارد و روز به روز در حال پیشرفت است بنابراین به طور طبیعی این وضعیت بر روابط میان مسلمانان دو کشور، نیز تاثیرگذار خواهد بود.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: امروز ملت‌ها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلائی و معتدل هستند و نخبگان فرهنگی – اسلامی دو کشور می‌توانند در این راستا، گام‌های مشترکی، بردارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار