عروس باغ های ایرانی در کاشان بزم «عيدانه كتاب» را هم اندیشی می کند

عروس باغ های ایرانی در کاشان جشن پایتختی کتاب و آیین اختتامیه طرح «عيدانه كتاب» را با حضور دکتر مستکین، مدیر فرهنگی یونسکو در فصل گل و گلاب هم اندیشی می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: به مناسبت روز جهانی کتاب (سوم ارديبهشت برابر با 23 آوريل) آئین اختتامیه طرح «عیدانه کتاب» و نشست هم‌اندیشی کتابفروشان ساعت ۲۰ روز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) در باغ تاریخی فين كاشان واقع خيابان اميركبير این شهر برگزارمی شود.

دکتر مصطفی جوادی مقدم، اجرای اختتامیه طرح «عیدانه کتاب» و نشست هم‌اندیشی کتابفروشان را با همکاری موسسه خانه کتاب تهران ، حامیان طرح پایتخت کتاب در کاشان و شهرداری تاکیدکرد و افزود: دکتر نیکنام حسین پور، مدیر عامل خانه کتاب ایران و دکتر عبدالمهدی مستکین، مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو – ایران میهمانان ویژه در آئین اختتامیه طرح «عیدانه کتاب» در باغ فین کاشان هستند.

برگزاری نشست هم‌انديشي نیز با حضوركتابفروشان موفق و مناطق كم‌برخوردار طرح «عيدانه كتاب»

به گفته وی، نشست هم‌انديشي نیز با حضور كتابفروشان موفق و كتابفروشان مناطق كم‌برخوردار طرح «عيدانه كتاب» با هدف تبادل افكار و آرا، انتقال تجربه و گسترش همكاري‌هاي دو جانبه همزمان با آئين اختتاميه طرح «عيدانه كتاب» يكشنبه دوم ارديبهشت ماه در باغ فين كاشان با حضور جمعي از كتابفروشان، ناشران و اهالي قلم برگزار مي‌شود.

وی، برپایی نمايشگاهي از كتاب‌هاي پرفروش طرح «عيدانه كتاب»، نشست شوراي شهرها و روستاهاي دوستدار كتاب و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي طرح های پايتخت كتاب ايران را از جمله برنامه‌هاي جنبی این آیین اختتامیه و نشست هم اندیشی برشمرد و گفت: این برنامه ها سوم و چهارم ارديبهشت ماه در کاشان قمصر پایتخت گل و گلاب برگزار مي‌شود.

برگزاری نشست شوراي شهرها و روستاهاي دوستدار كتاب با حضور 5 شهردار کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، برگزاری نشست شوراي شهرها و روستاهاي دوستدار كتاب روز سوم اردیبهشت در شهرداری کاشان را یادآورشد و گفت: این نشست با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و شهرداران پنج شهر یزد، قزوین، شیراز، خرموج(شهری در جنوب شرق بندر بوشهر) و کاشان در شهرداری این شهر برگزا ر می شود.

برگزاری سمینار آموزشی پايتخت كتاب ايران در قمصر پایتخت گل و گلاب ایران

جوادی مقدم، برگزاری سمینار آموزشي طرح های پايتخت كتاب ايران نیز با حضور کارشناسان فرهنگی سراسر کشور و همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را خاطرنشان کرد و گفت: این سمینار روزهای سوم و چهارم اردیبهشت در قمصر پایتخت گل و گلاب ایران برگزار می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برنامه های متنوعی برای روز جهانی کتاب در کاشان در نظر گرفته شده و آیین اختتامیه طرح «عیدانه کتاب» نیز یکی از این برنامه ها است افزود: حضور بر سر مزار سهراب سپهری شاعر بین المللی و خالق هشت کتاب اول اردیبهشت در صحن آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) در مشهد اردهال نخستین برنامه از برنامه های ارشاد به مناسبت روز جهانی کتاب و آغازگر این فعالیت های فرهنگی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.