آلودگی هوای سنندج به سه برابر حد مجازرسید

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: میزان آلودگی هوای سنندج اکنون به سه برابر حد مجاز رسیده و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد حق مرادی مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: موج جدید گرد و خاک که از ساعات اولیه بامداد امروز از بیابان‌های شمال عراق و سوریه وارد آسمان استان شده هوای سنندج را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی، عروقی و تنفسی) قرار داده است.
وی افزود:وضعیت فعلی هوا برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است لذا از مردم بویژه افراد سالمند و بیمار تنفسی و قلبی در خواست داریم مسائل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کرده و در صورت امکان از منزل خارج نشوند.
وی تاکید کرد: خارج نشدن غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت‌های بدنی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتار‌های تاکید شده به شهروندان در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
چاره خواه رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت:طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی این ادره با ورود این موج جدید گرد و خاک که از بیابان‌های شمال عراق و سوریه شکل گرفته به آسمان استان، تا بعداز ظهر روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش دید در اکثر نقاط استان، افزود: با استقرار موج گرد و غبار در منطقه میزان دید افقی در برخی مناطق این استان کاهش پیدا کرده که مریوان با ۵۰۰ متر آلودگی بیشترین شدت را درسطح استان دارد.

وی یادآور شد:با ورود سامانه بارشی از روز جمعه بارش باران و وزش باد در بیشتر مناطق استان شروع شده و این وضعیت تا روز دوشنبه تداوم دارد.

انتهای پیام/م

ورود گردوخاک به آسمان استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.