کاخ سفید: ترامپ همچنان به دیدار با پوتین تمایل دارد

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به دیدار با همتای روس خود تمایل دارد.

کاخ سفید: ترامپ همچنان تمایل به دیدار با پوتین داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آگاه در شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همچنان خواهان برگزاری دیدار و نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد تمایل رئیس جمهور به برگزاری این نشست همچنان پابرجاست و ترامپ متقاعد شده است که روابط خوب میان مسکو و واشنگتن می‌تواند پاسخگوی منافع هر دو طرف باشد.

 وی در ادامه یادآور شد ترامپ اعلام کرده بود او و پوتین درباره امکان برگزاری نشست در چندین مکان‌ مختلف از جمله کاخ سفید به بحث پرداخته‌اند.

سرویس خبری کرملین نیز اعلام کرد: ترامپ پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در تاریخ 18 مارس را تبریک گفته است. روسای جمهور دو کشور همچنین همکاری‌های عملی در زمینه‌های مختلف را مورد بحث قرار داده‌ند و درباره اعلام دستورالعمل‌ها به اعضای دولت خود برای برگزاری نشستی دوجانبه به توافق رسیده اند.

ترامپ، از ابتدای ریاست جمهوری خود همواره درباره بهبود روابط با مسکو صحبت کرده است. با این حال از آغاز دولت ترامپ روابط میان مسکو و واشنگتن رو به وخامت گذاشته است. در طول یک سال گذشته آمریکا بسته‌های تحریمی جدید علیه روسیه را یکی پس از دیگری معرفی کرده است و به دنبال مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در انگلیس، اخراج گسترده دیپلمات‌های روس را در دستور کار خود قرار داد. همچنین آمریکا در ادامه اقدامات ضد روسی خود کنسولگری روسیه را در شهرهای سانفرنسیسکو و سیاتل تعطیل کرد.

روسای جمهور آمریکا و روسیه تاکنون در یک نشست دو جانبه تمام عیار شرکت نداشته‌اند. پوتین و ترامپ تنها دوبار در حاشیه نشست‌های بین‌المللی مهم، نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در دانانگ ویتنام و اجلاس گروه بیست در هامبورگ آلمان با هم دیدار داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار