آغاز به کار همایش کموانفورماتیک در شیراز

دبیر اجرایی همایش کموانفورماتیک از آغاز به کار این همایش در شیراز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نجمه ادراکی دبیر اجرایی همایش کموانفورماتیک بیان کرد: این گردهمایی علمی با حضور ۵۰ نفر از اعضا هیات علمی و دانشجویان دکترا و پسادکترا از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: در همایش کموانفورماتیک ۳ نفر از دانشمندان آلمانی و ایتالیایی به ارائه جدیدترین الگوریتم‌ها و روش‌های تولید ترکیبات دارویی برای درمان بیماری‌ها می‌پردازند.

نجمه ادراکی تصریح کرد: محور‌های این همایش ۳ روزه را مقدمات انفورماتیک شیمیایی، روش‌های پیشرفته مدل سازی و کاربرد‌های انفورماتیک شیمیایی برشمرد.

وی اضافه کرد: برای تولید هر داروی جدید و عرضه آن به بازار حدود ۱۰ سال زمان و میلیارد‌ها دلار هزینه صرف می‌شود، اما به کمک علم کموانفورماتیک زمان رسیدن به ترکیبات جدید دارویی حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود.

اداراکی تصریح کرد: با استفاده از کموانفورماتیک خواص و تاثیر و عوارض جانبی دارو قبل از تولید آن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: تولید دارو‌های جدید با بیشترین تاثیر و کمترین عوارض جانبی برای سلامت انسان و محیط زیست از مزایای این شاخه از علم است.

کموانفورماتیـک یا انفورماتیـک شـیمیایی حاصل تلفیق دو علم شیمی و کامپیوتر است که سبب تسریع فرآنید طراحی و کشف داروی جدید می شود.

در این شاخه‌ی جدید از علم با استفاده از رایانه و محاسبات پیچیده ریاضی، ترکیبات مختلف شیمیایی برای تولید دارو‌های جدید بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ن

فارس میزبان همایش کموانفورماتیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار